Jakie pieczywo jest najlepsze na śniadanie?

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2018 13:31
- Jestem za chlebem, bo go trudniej podrobić niż bułkę. Ale to musi być fajny, dobry chlebek. Szary, ciężki, na zakwasie - powiedziała w radiowej Jedynce dietetyk Hanna Stolińska-Fiedorowicz.
Audio
  • Jakie pieczywo jest najlepsze na śniadanie? (Cztery pory roku/Jedynka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: harmpeti/shutterstock.com

Gość audycji "Cztery pory roku" zauważyła, że bułki, szczególnie te kupowane w dyskontach, to produkty głęboko mrożone. - Dodawanych jest też do tych bułeczek więcej drożdży, by ładnie wyrosły. A pieczywo na drożdżach jest mniej zdrowe niż to na zakwasie, bo zawiera więcej kwasu fitynowego, który ogranicza wchłanianie niektórych witamin i składników mineralnych - wyjaśniła.

Hanna Stolińska-Fiedorowicz zwróciła uwagę, że przy półkach z pieczywem muszą znajdować się karteczki z opisem, co zostało użyte do jego produkcji. Jak wygląda wzorowy skład chleba? Ile powinien ważyć bochenek? Jaki powinien mieć kolor?

Zapraszamy do wysłuchania całej audycji, w której rozmawialiśmy o tym, czy bochenek pakowany w folię jest gorszy niż ten "bez opakowania" i czy pieczywo, które ma długą datę przydatności zawiera więcej "chemii". Co to jest "chleb czystoziarnisty"? Czy tosty mogą być zdrowe? A czy można zastąpić "normalną" kromkę tzw. pieczywem lekkim lub chrupkim?

***

Tytuł audycji: Cztery pory roku

Prowadzi: Roman Czejarek

Gość: Hanna Stolińska-Fiedorowicz (dietetyk kliniczny z Instytutu Żywności i Żywienia)

Data emisji: 7.05.2018

Godzina emisji: 10.21

kk/kh

Czytaj także

Zdrowy jak ryba? To już nieprawda

Ostatnia aktualizacja: 16.02.2018 12:24
Dietetycy przekonują, że ryby zawierają tyle cennych składników, że należy je jeść co najmniej dwa razy w tygodniu. Z kolei naukowcy ostrzegają, żeby dobrze się zastanowić nad wyborem ryby do jedzenia.
rozwiń zwiń

Czytaj także

O korzyściach z jedzenia kiszonek

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2018 12:09
- Nasza dieta w okresie przedwiośnia powinna bazować na warzywach korzennych, warzywach, które przezimowały i na kiszonkach - podkreśliła w radiowej Jedynce dietetyk Justyna Marszałkowska.
rozwiń zwiń