Odwołany lot, obskurny hotel? Jak nie zepsuć sobie wakacji?

Ostatnia aktualizacja: 12.06.2018 13:18
Na ten szczególny wakacyjny czas, czekamy cały rok. To wlaśnie latem odwiedzamy biura turystyczne, rezerwujemy wycieczki i wykupujemy bilety lotnicze. Okazuje się, że sama podróż do miejsca naszego wypoczynku też ma bardzo duże znaczenie. Zdarzają się sytuacje, w których przewoźnicy odwołują loty, bądź przesuwają godzinę startu samolotu, co skutkuje często kilkunastogodzinnym oczekiwaniem na lotnisku. Co robić w takich sytuacjach?
Audio
  • Jak reklamować wykupioną wycieczkę i odwołany lot? (Cztery pory roku/Jedynka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: zdjęcie ilustracyjne/shutterstock.com

- Jeśli firma przewozowa z przyczyn zależnych od przewoźnika opóźnia lub odwołuje lot, ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą. Mamy prawo reklamować zawartą umowę i wystąpić o zadoścuczynienie w przypadku, kiedy spóźniliśmy się np. na ważne spotkanie biznesowe. Często kwoty takich odszkodowań są większe, niż cena zakupionego biletu - mówi mecenas Katarzyna Ludwig.                                                 

Inaczej sytuacja wygląda, gdy planujemy podróż o charakterze wypoczynkowym. W tym przypadku w grę nie wchodzi zadośćuczynieine, a jedynie odszkodowanie. Wyjątekiem jest zarezerwowany i opłacony wcześniej hotel. W innym wypadku, możemy starać się o rekompensatę za poniesione nerwy i stres, związane z kłopotliwą podróżą. - Ciężko jest oszacować straty w takim przypadku. Klienci potrafią domagać się nawet kwoty rzędu 10 tys. złotych. Zawsze w tej sytuacji walczymy o jak największą sumę. Te pieniądze są wypłacane - dodaje expert.

Problemy turystów często rozpoczynają się już na miejscu, podczas pobytu w wybranym kurorcie czy hotelu. Pokój o obniżonym standardzie, apartament bez obiecanego widoku na morze, to zaledwie wierzchołek góry lodowej rozpoczynających się problemów i niezadowolenia. - Aby się gorzko nie rozczarować, warto wcześniej dokłanie przeanalizować umowę z operatorem turystycznym i zwrócić uwagę na to, co jest zagwarantowane. To między innymi ilość gwiazdek, które posiada hotel, basen czy inne udogodnienia - mówi Katarzyna Ludwig.

Co zrobić w momencie, gdy zostaliśmy oszukani i hotel, który wybraliśmy nie pokrywa się z obiecanym standardem? W takim przypadku mamy prawo reklamować wycieczkę do 30 dni od dnia jej zakończenia. Biuro w przeciągu kolejnych 30 dni ma obowiązek ustosunkować się do reklamacji.

Więcej przydatnych porad i ciekawostek związanych z organizacją wakacyjnych podróży w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: Cztery pory roku

Prowadzi: Małgorzata Raducha

Gość: mec. Katarzyna Ludwig

Data emisji: 12.06.2018

Godzina emisji: 11.19

kb/abi


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak