X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Informacje w internecie przeglądaj i udostępniaj "z głową"

Ostatnia aktualizacja: 29.11.2018 15:08
Jakże często się zdarza, że dostaniemy np. na Facebooku informację z prośbą o jej dalsze rozesłanie. Często, w dobrej wierze, przesyłamy ją naszym znajomym. Potem okazuje się, że albo informacja była nieaktualna, albo wręcz fałszywa.
Audio
  • Jak uchronić się przed fake newsami? (Cztery pory roku/jedynka

- Przy tworzeniu, udostępnianiu i dystrybucji informacji w internecie należy włączyć myślenie - radzi dr Monika Kaczmarek-Śliwińska, badaczka mediów społecznościowych. Wyjaśnia, że często dajemy się nabrać i nie sprawdzamy informacji, gdyż chcemy być najszybsi w jej przekazaniu. To tak jak w mediach tradycyjnych najwięcej śmietanki z przysłowiowej kawy spija ten, który pierwszy poda informację. To później na niego powołują się inni, a klikalność i liczba cytowań rośnie.

Czy jest metoda zwalczania nieprawdziwych informacji, na które nabierają się internauci? Czy agresja w internecie może przekształcić się w agresję w realnym życiu? Czy deklaracje składane na profilach społecznościowych przekładają się na działalność realną, np. deklaracje przeczytania książki albo uczestnictwa w wydarzeniu? Posłuchaj całej rozmowy.

***

Tytuł audycji: Cztery pory roku

Prowadzi: Roman Czejarek

Gość: dr Monika Śliwińska-Kaczmarek (badaczka mediów społecznościowych, Uniwersytet Warszawski)

Data emisji: 29.11.2018

Godzina emisji: 10.16

ag

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Walka z fake newsami. "Chodzi nie tylko o nieprawdziwe informacje"

Ostatnia aktualizacja: 17.01.2018 12:00
- W przypadku amerykańskich wyborów ważne było m.in. to, aby uzyskać wpływ na emocje grup w mediach społecznościowych - mówił Kamil Basaj w audycji o tzw. fake newsach i o sposobach, jak się przed nimi bronić.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Facebook Polska i PAP rozpoczęły kampanię edukacyjną przeciwko tzw. fake news

Ostatnia aktualizacja: 09.10.2018 16:32
Facebook chce uczyć swoich użytkowników w Polsce, jak rozpoznać tzw. fake news, czyli fałszywe informacje, rozprzestrzeniające się w sieci. W tym celu portal społecznościowy wraz z Polską Agencją Prasową rozpoczął kampanię edukacyjną.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Warto mieć własną stronę internetową. W biznesie to konieczność

Ostatnia aktualizacja: 29.11.2018 12:20
W Polsce zarejestrowanych jest ponad 2,5 mln aktywnych stron internetowych z końcówką .pl - wynika z raportu Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej (NASK).
rozwiń zwiń