X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Zima w kuchni i na naszych talerzach

Ostatnia aktualizacja: 09.01.2019 15:02
Czy zimą zmieniamy sposób żywienia? Ruszamy się mniej, więc może jest potrzebna specjalna dieta, żeby nie przytyć. Wiosną łatwo zgubić 1-2 kg, a zima podczas niesprzyjającej pogody jest to trudniejsze.
Audio
  • Zimowa dieta - co jeść, żeby być w formie (Cztery pory roku/Jedynka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Pixabay/silviarita

Gabriela Słowińska, dietetyczka, odradza rozpoczynanie dnia od kawy na pusty żołądek. - Kawa jest troszkę drażniąca, nawet ta z mlekiem - wyjaśnia. Jeżeli komuś brak zapachu i smaku kawy, to może napić się kawy Inki.

Odradza też śniadanie z pięciu jajek i boczku, a co do owsianki, to zaleca najpierw zbadanie poziomu cukru. - Owsianka to cukier, mleko to jest cukier, niezależnie czy to roślinny napój, czy mleko zwierzęce - mówi. A często do owsianki dodaje się różnych owoców lub sok, więc węglowodanów w takiej potrawie jest dużo. Jeżeli ktoś lubi jajka to nich przygotuje je na oliwie, a nie na maśle i doda warzyw.

Dietetyczka zauważa, że zimą nie potrzebujemy dużo więcej kalorii, a niska temperatura zaostrza apetyt. Przestrzega przed jedzeniem cukru, także tego w postaci czekolad i batoników. I radzi, by nie wychodzić bez śniadania z domu.

Ile można zjeść sera żółtego dziennie? Czy zima to pora na kaloryczne, ciepłe zupy? Czy warto zaprzyjaźnić się z tradycyjnymi zupami i to jakimi? Jakie produkty powinniśmy preferować?

Posłuchaj całej rozmowy, na początku której również o różnych sposobach podawania owsianki i jej zaletach.

***

Tytuł audycji: Cztery pory roku

Prowadzi: Marta Januszewska

Material reporterski: Małgorzata Głogowska

Gość: Gabriela Słowińska (psychoterapeutka i dietetyczka)

Data emisji: 9.01.2019

Godzina emisji: 10.10

ag




Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Postanowienia żywieniowe na 2018 rok

Ostatnia aktualizacja: 04.01.2018 19:10
Nowy Rok to czas wielu postanowień i zapowiedzi zmian w wielu obszarach naszego życia m.in. w odżywianiu. Warto zweryfikować to, co do tej pory uważaliśmy za smaczne, pożywne i zdrowe, szczególnie gdy pojawiła się nadwaga i w badaniach podwyższony wynik cholesterolu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jakich witamin jesienią i zimą potrzebujemy najbardziej?

Ostatnia aktualizacja: 30.11.2018 11:40
Czy dostarczać je organizmowi w postaci tabletek czy może wystarczą odpowiednio skomponowane posiłki, uwzględniające warzywa, owoce i soki? A co z witaminą D potocznie nazywaną "witaminą słońca"?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Sól - smaczny dodatek czy biała trucizna?

Ostatnia aktualizacja: 07.12.2018 17:29
Zbyt obfite jedzenie soli powoduje wzrost poziomu sodu w organizmie, a to jest dla człowieka niekorzystne. Sprzyja wielu chorobom m.in. nowotworowi żołądka i zwiększa ryzyko nadciśnienia tętniczego, a przede wszystkim otyłości.
rozwiń zwiń