X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Nie potrzebuję paragonu", czyli nieznajomość praw kosumenta

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2019 14:34
Robieniu zakupów często towarzyszy ekscytacja związania z radością posiadania upragnionego sprzętu gospodarstwa domowego, czy elementu garderoby. W obliczu tego typu emocji rzadko kiedy bierzemy pod uwagę możliwość wadliwości danego towaru, dlatego często zapominamy o zabieraniu paragonu. Jakie prawa konsumenta należy znać, aby wygrać spór z przedsiębiorcą?
Audio
  • Eksperci w rozmowie o prawach konsumenta. (Cztery pory roku/Jedynka)
paragon
paragonFoto: Pixabay

Większość zna to uczucie, gdy po powrocie do domu okazuje się, że upragnione buty okazują się za ciasne, a paragon pozostał zapomniany w sklepie. Jak się okazuje - brak paragonu nie jest jedynym problemem na drodze ubiegania się o zwrot produktu, na co szczególną uwagę zwraca gość jedynki. - Podstawowym błędem jest to, że zazwyczaj nie wiemy, do czego nam ten paragon służy - mówi Aleksandra Kapnik z UOKiK.

Coraz modniejszym obszarem dokonywania zakupów stał się internet, gdyż pozwala na bardziej spokojne przejrzenia dostępności różnych ofert bez konieczności wychodzenia z domu. Zakupy przez internet również obfitują w liczne zagrożenia, których konsument często nie jest świadomy. - W internecie znajduje się mnóstwo fikcyjnych sklepów, gdzie oszuści pod płaszczykiem przedsiębiorców czekają na przelew, a później nie realizują przesyłki - twierdzi Maciej Czapliński. Czy przed kliknięciem "kup teraz" rzetelnie sprawdzamy opinie i pochodzenie źródła, u którego dokonujemy zamówienia?

Co warto wiedzieć o prawach konsumenta, aby nie zostać oszukanym? Czy zawsze w procesie dokonywania zwrotu produktu niezbędna jest karta gwarancyjna? Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy, w której eksperci udzielą odpowiedzi na powyższe pytania.

***

Tytuł audycji: Cztery pory roku

Prowadzi: Sława Bieńczycka

Goście: Aleksandra Kapnik i Maciej Czapliński (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów)

Data emisji: 13.03.2019

Godzina emisji: 9.21

K.A/ac

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Termin reklamacji każdego towaru to dwa lata

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2018 13:00
Gdy produkt, który kupiliśmy, jest uszkodzony lub nieświeży, możemy, a wręcz powinniśmy, domagać się rekompensaty. W Światowym Dniu Konsumenta mówimy o tym, jakie mamy prawa jako klienci sklepów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Reklamacja żywności. Czy musi być walką z wiatrakami?

Ostatnia aktualizacja: 01.02.2019 18:57
Na żywność w ciągu roku wydajemy znaczącą część przychodów. Zdarza się, że produkty, które na pierwszy rzut oka zachęcają świeżym wyglądem, po dokładnym przyjrzeniu się, okazują się być całkowicie niejadalne. Jakie działania zastosować w obliczu tego typu sytuacji?
rozwiń zwiń