"Nie potrzebuję paragonu", czyli nieznajomość praw kosumenta

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2019 14:34
Robieniu zakupów często towarzyszy ekscytacja związania z radością posiadania upragnionego sprzętu gospodarstwa domowego, czy elementu garderoby. W obliczu tego typu emocji rzadko kiedy bierzemy pod uwagę możliwość wadliwości danego towaru, dlatego często zapominamy o zabieraniu paragonu. Jakie prawa konsumenta należy znać, aby wygrać spór z przedsiębiorcą?
Audio
  • Eksperci w rozmowie o prawach konsumenta. (Cztery pory roku/Jedynka)
paragon
paragonFoto: Pixabay

Większość zna to uczucie, gdy po powrocie do domu okazuje się, że upragnione buty okazują się za ciasne, a paragon pozostał zapomniany w sklepie. Jak się okazuje - brak paragonu nie jest jedynym problemem na drodze ubiegania się o zwrot produktu, na co szczególną uwagę zwraca gość jedynki. - Podstawowym błędem jest to, że zazwyczaj nie wiemy, do czego nam ten paragon służy - mówi Aleksandra Kapnik z UOKiK.

Coraz modniejszym obszarem dokonywania zakupów stał się internet, gdyż pozwala na bardziej spokojne przejrzenia dostępności różnych ofert bez konieczności wychodzenia z domu. Zakupy przez internet również obfitują w liczne zagrożenia, których konsument często nie jest świadomy. - W internecie znajduje się mnóstwo fikcyjnych sklepów, gdzie oszuści pod płaszczykiem przedsiębiorców czekają na przelew, a później nie realizują przesyłki - twierdzi Maciej Czapliński. Czy przed kliknięciem "kup teraz" rzetelnie sprawdzamy opinie i pochodzenie źródła, u którego dokonujemy zamówienia?

Co warto wiedzieć o prawach konsumenta, aby nie zostać oszukanym? Czy zawsze w procesie dokonywania zwrotu produktu niezbędna jest karta gwarancyjna? Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy, w której eksperci udzielą odpowiedzi na powyższe pytania.

***

Tytuł audycji: Cztery pory roku

Prowadzi: Sława Bieńczycka

Goście: Aleksandra Kapnik i Maciej Czapliński (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów)

Data emisji: 13.03.2019

Godzina emisji: 9.21

K.A/ac

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Termin reklamacji każdego towaru to dwa lata

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2018 13:00
Gdy produkt, który kupiliśmy, jest uszkodzony lub nieświeży, możemy, a wręcz powinniśmy, domagać się rekompensaty. W Światowym Dniu Konsumenta mówimy o tym, jakie mamy prawa jako klienci sklepów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Reklamacja żywności. Czy musi być walką z wiatrakami?

Ostatnia aktualizacja: 01.02.2019 18:57
Na żywność w ciągu roku wydajemy znaczącą część przychodów. Zdarza się, że produkty, które na pierwszy rzut oka zachęcają świeżym wyglądem, po dokładnym przyjrzeniu się, okazują się być całkowicie niejadalne. Jakie działania zastosować w obliczu tego typu sytuacji?
rozwiń zwiń