X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Phishing" formą wyłudzania pieniędzy

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2019 15:51
"Phising" jest metodą, w której przestępca podszywa się pod określoną osobę lub instytucję w celu wyłudzenia m.in. danych logowania, a co gorsza nakłonienia ofiary do określonych działań. Jak radzić sobie z cyberprzestępczością? 
Audio
  • "Phishing" jako forma wyłudzenia pieniędzy (Cztery pory roku/Jedynka)
zdj. ilustracyjne
zdj. ilustracyjneFoto: Shutterstock

Internet nie tylko służy ludziom do surfowania. Jest także doskonałą formą załatwienia różnych spraw, typu robienie przelewów za pomocą bankowości elektronicznej. Cyberprzestępcy wykazują się dużą pomysłowością wysyłając przykładowo mejle z linkami do stron łudząco przypominają oryginały np. banków. - Gdy wejdziemy na taka stronę i wpiszemy login i hasło wtedy automatycznie przestępca też ma do nich dostęp - mówi Mariusz Ciarka z Komendy Głównej Policji. 

Gość audycji ostrzega, żeby rozważnie śledzić strony internetowe oraz zgłaszać nawet drobne przestępstwa na policję. Zaznacza również, że w polskim systemie prawnym żadna instytucja państwowa nie może żądać podania mejlowo danych wrażliwych ani żądać przelania pieniędzy. 

Co zrobić z podejrzanymi SMS-ami z linkiem do płatności? Co się dzieje jak otworzymy już taki link? Jak zadbać o bezpieczeństwo w internecie? 

Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy.

***

Tytuł audycji: Cztery pory roku 

Prowadzi: Sława Bieńczycka 

Gość: Mariusz Ciarka (rzecznik prasowy Komendy Głównej Policji)

Data emisji: 8.05.2019

Godzina emisji: 9.16

ans/ag

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Fałszywi policjanci chcieli mnie okraść z oszczędności"

Ostatnia aktualizacja: 30.04.2016 08:31
Mafia oszustów wzięła na cel 75-letniego pana Bogusława z Warszawy.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Oszustwa na wnuczka i policjanta. Seniorzy tracą wielkie kwoty

Ostatnia aktualizacja: 30.06.2018 10:00
- Policja nigdy, pod żadnym pozorem, nie prosi osób starszych o udział w tajnych akcjach, gdzie trzeba przekazywać oszczędności życia, żeby złapać domniemanych przestępców, którzy współpracują z nieuczciwymi pracownikami banku - powiedział w "Sygnałach dnia" Przemysław Barbich ze Związku Banków Polskich. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak marki walczą z podrabianiem swoich produktów?

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2019 10:54
Okres przedświąteczny to przede wszystkim zakupy. W dyskontach, po bardzo okazyjnych cenach możemy kupić rzeczy, ktore są kojarzone z drogimi markami. To jest swojego rodzaju strategia marketingowa, przynosząca korzyści zarówno dla klienta, jak i dla firmy, chociaż ryzykowna dla "wyższej półki". 
rozwiń zwiń