Zakupy w internecie. Jak nie dać się oszukać?

Ostatnia aktualizacja: 22.11.2019 12:24
Rozpoczął się sezon na świąteczne zakupy, co oznacza jeszcze większą liczbę transakcji online. Jak bezpiecznie kupować w sieci i nie dać się oszukać? 
Audio
  • Bezpieczne zakupy w sieci (Cztery pory roku/Jedynka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/baranq

Bardzo ważne jest, żeby najpierw zweryfikować sklep, w którym zamierzamy dokonać zakupu, czyli sprawdzić w danych kontaktowych, gdzie jest zarejestrowany dany sprzedawca, czy posiada siedzibę i w jakim kraju. - Fakt, że kupujemy na stronie, która jest prowadzona w języku polskim czy posiada polską domenę wcale nie musi oznaczać, że zawieramy umowę z polskim przedsiębiorcą. Warto zerknąć do regulaminu - mówi Joanna Sołtan z Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

Czytaj więcej
zakupy internet 1200.jpg
Prawie co drugi klient banku w Polsce robi zakupy przez internet

Polska czy Chiny?

- Zdarzają się sytuacje, w których konsumenci kupili towary w sklepie internetowym, którego siedziba jest teoretycznie na stronie internetowej podana jako Wrocław, natomiast towar przyjeżdża do nas z Chin i później musimy go tam odesłać w przypadku ewentualnego zwrotu - mówi Aleksandra Kapnik z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - W regulaminie sklepu trzeba szukać sformułowań, które powinny dać nam do myślenia, np., że kupujący jest zobowiązany do poniesienia opłat celno-skarbowych. Tu powinna zapalić nam się czerwona lampka - dodaje.

Czy towar kupiony przez internet zawsze możemy zwrócić? Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy. 

***

Tytuł audycji: Cztery pory roku 

Prowadzą: Sława Bieńczycka i Roman Czejarek

Goście: Joanna Sołtan (Europejskie Centrum Konsumenckie), Aleksandra Kapnik (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów)

Data emisji: 22.11.2019 

Godzina emisji: 11.14

kh

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Nie potrzebuję paragonu", czyli nieznajomość praw kosumenta

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2019 14:34
Robieniu zakupów często towarzyszy ekscytacja związania z radością posiadania upragnionego sprzętu gospodarstwa domowego, czy elementu garderoby. W obliczu tego typu emocji rzadko kiedy bierzemy pod uwagę możliwość wadliwości danego towaru, dlatego często zapominamy o zabieraniu paragonu. Jakie prawa konsumenta należy znać, aby wygrać spór z przedsiębiorcą?
rozwiń zwiń