Jak powinno wyglądać wzorcowe menu ucznia?

Ostatnia aktualizacja: 14.10.2020 11:39
- Żywienie dzieci i młodzieży ma szalenie duże znaczenie zarówno dla ich prawidłowego rozwoju fizycznego, psychofizycznego i umysłowego - powiedziała w Programie 1 Polskiego Radia dietetyk kliniczny Diana Buzalska-Wolańska. 
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Photographee.eu/shutterstock.com

Diana Buzalska-Wolańska wskazała, że kwestią, która jest mocno podkreślana w zaleceniach żywieniowych, jest regularność spożywania posiłków przez dzieci. Najmłodsi powinni jeść co trzy-cztery godziny (ostatni posiłek około dwóch godzin przed snem).


Posłuchaj
06:11 [ PR1]PR1 (mp3) 14 październik 2020 10_21_53.mp3 Jak powinno wyglądać wzorcowe menu ucznia? (Cztery pory roku/Jedynka)

 

Szkolna "śniadaniówka"

Śniadanie to pierwszy, najważniejszy posiłek dnia. Niezwykle istotny dla każdego ucznia. - Są dane, z których wynika, że dzieci, które zaczynają dzień od śniadania, osiągają lepsze wyniki w nauce, ponieważ ich organizm działa na pełnych obrotach od samego rana - wskazała gość radiowej Jedynki. 

Przez następnych kilka godzin dziecko przebywa w szkole. To my, jako jego rodzice, opiekunowie, musimy zadbać o to, by zabrało ze sobą "śniadaniówkę". - Dziecko w szkole powinno mieć zapewnione dwa do trzech posiłków w zależności od liczby godzin, które spędza w placówce - wyjaśniła ekspertka.

Jeśli dziecko korzysta ze szkolnej stołówki, opiekunowie nie powinni przyjmować, że to już jest sprawa szkoły, czy uczeń zje i co zje. Należy zainteresować się tym, co jest podawane, co dziecko jada. - W szkolnej stołówce - niezależnie od tego, czy ma własną kuchnię, czy korzysta z cateringu - dzieciom powinny być serwowane pełnowartościowe posiłki - zaznaczyła dietetyk.

Co powinno się znaleźć w diecie?

Zbilansowana dieta dziecka. Profil: Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej


O co powinniśmy wzbogacić dziecięce menu w okresie jesienno-zimowym, by zadbać o odporność? - Przede wszystkim o warzywa i owoce, które są naturalnym źródłem witamin i składników mineralnych. Pamiętajmy także o suplementacji witaminą D - wymieniła rozmówczyni Agnieszki Kunikowskiej. Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy.

Edukacja żywieniowa dzieci w szkole: To takie proste, a takie ważne dla Twojego dziecka!. Profil: Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej

***

Tytuł audycji: Cztery pory roku 

Prowadzi: Agnieszka Kunikowska

Gość: Diana Buzalska-Wolańska (dietetyk kliniczny)

Data emisji: 14.10.2020 

Godzina emisji: 9.00-12.00

kk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Sezon na dynie. Okiem dietetyka: są źródłem witamin

Ostatnia aktualizacja: 25.09.2020 17:00
Właśnie rozpoczął się sezon na dynie. - Podobnie jak wszystkie warzywa, dynie oczywiście również warto uwzględnić w swoimi jadłospisie - zapewnia dietetyk Katarzyna Barańska. Co w takim razie możemy przygotować z dyni?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Działa antybakteryjnie, antynowotorowo i odmładza. Naturalne właściwości czosnku

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2020 14:47
Czosnek znany jest nie tylko ze swoich walorów smakowych, jest to także źródło cennych właściwości leczniczych. - Zawiera najsilniejsze substancje przeciwzapalne ze wszystkich warzyw, obniża podwyższony poziom cholesterolu we krwi, działa antynowotworowo - wylicza dr Hanna Stolińska, dietetyk. 
rozwiń zwiń