Smaczne i zdrowe koktajle warzywne

Ostatnia aktualizacja: 11.07.2016 15:02
- Warzywa są bardzo dobrym składnikiem koktajli, ponieważ w dużej mierze składają się z wody, często nawet w 90 procentach, więc nie musimy dodawać dodatkowo wody czy kefiru - mówi dietetyk Justyna Markowska.
Audio
  • Justyna Markowska o koktajlach warzywnych (Lato z Radiem/Jedynka)
- Jeśli chodzi o przygotowanie koktajli, to ogranicza nas tylko nasza własna wyobraźnia, no i oczywiście nasze preferencje smakowe - mówi Justyna Markowska (zdjęcie ilustracyjne)
- Jeśli chodzi o przygotowanie koktajli, to ogranicza nas tylko nasza własna wyobraźnia, no i oczywiście nasze preferencje smakowe - mówi Justyna Markowska (zdjęcie ilustracyjne)Foto: Glow Images/East News

Jak dodaje gość radiowej Jedynki, użyte do zrobienia koktajlu warzywa można łączyć w różne ciekawe kombinacje smakowe. - Świetnie do tego nadaje się np. szpinak, jarmuż czy buraki - tłumaczy.

Wszystkim miłośnikom koktajli owocowych Justyna Markowska poleca, by dodawali do nich również warzywa. - To dla nas dużo lepsze niż wtedy, gdy spożywamy koktajle tylko na bazie owoców. Te ostatnie są oczywiście bardzo zdrowe, zawierają błonnik i wiele witamin, ale także cukier, od którego nasz mózg się uzależnia. Jeżeli połączymy to z warzywem, działanie cukru nie będzie takie negatywne dla naszego organizmu: ten wzrost poziomu glukozy we krwi będzie bardziej stopniowy - podkreśla dietetyk i psychodietetyk.

Które warzywa i owoce dają najsmaczniejsze połączenie i do jakich wytrawnych produktów dobrze pasują owoce, dowiesz się z nagrania audycji.

***

Tytuł audycji: Lato z radiem

Prowadzi: Małgorzata Raducha

Gość: Justyna Markowska (dietetyk, psychodietetyk)

Data emisji: 11.07.2016

Godzina emisji: 11.24

pg/mg


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Koktajl - potężna dawka witamin i błonnika

Ostatnia aktualizacja: 07.06.2016 13:50
Koktajle mają same zalety: są zdrowe, smaczne i można je zrobić praktycznie ze wszystkiego. - Mogą to być banany, szpinak, jarmuż, może być mleko, woda, świeżo zaparzona kawa - wylicza dietetyczka Justyna Marszałkowska.
rozwiń zwiń