X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Chcesz kupić prezenty przez internet? Zwróć na to uwagę!

Ostatnia aktualizacja: 11.12.2013 16:19
Wiele osób nie wie o tym, że sklepy on-line zastrzegają sobie w regulaminie, że w okresie przedświątecznym paczka może iść do klienta dużo dłużej niż zwykle.
Audio
  • Małgorzata Cieloch o przedświątecznych zakupach w internecie (Popołudnie z Jedynką)
Chcesz kupić prezenty przez internet? Zwróć na to uwagę
Foto: sxc.hu

Jak podkreśla gość audycji "Popołudnie z Jedynką", Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), wirtualny sklep powinien mieć w swoim regulaminie określone terminy dostawy zamówionych towarów i usług, i najczęściej - jak zaznacza rozmówca Zuzanny Dąbrowskiej - sklepy dopełniają tego obowiązku.
- W takim regulaminie często znajduje się zastrzeżenie, że w okresie przedświątecznym termin dostawy może się wydłużyć. My, jako konsumenci, jesteśmy o tym informowani, ale trzeba wejść w zakładkę regulamin dostaw, a my często zakładamy, szczególnie jeśli korzystamy z danego sklepu kolejny raz, że paczkę dostaniemy jak zwykle, szybko - wyjaśnia Cieloch i przypomina, że - zgodnie z ustawą - sprzedawca ma 30 dni na realizację zamówienia.

Cieloch zwraca też uwagę na to, że od chwili, kiedy towar lub usługa kupiona w sklepie internetowym dotrze do klienta, ten ma 10 dni do namysłu. Może w tym czasie zakupiony towar zwrócić. Są jednak wyjątki. Nie możemy zwrócić np. żywności, czy płyt z muzyką lub filmem, z których wcześniej zdjęliśmy folię i zabezpieczenia. Jeśli postanowimy podarować komuś pod choinkę usługę turystyczną, np. wycieczkę na sylwestra, to jej również nie będziemy mogli zwrócić. Gość radiowej Jedynki zaznacza, że zasada ta nie dotyczy sytuacji, gdy kupimy coś od osoby fizycznej, np. na aukcji internetowej.
Wysłuchaj całej audycji!

Rozmawiała Zuzanna Dąbrowska.
(kk)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Coraz więcej Polaków kupuje żywność przez internet

Ostatnia aktualizacja: 01.08.2013 17:19
Jeżeli chodzi o gotowe posiłki najchętniej zamawiamy jedzenie azjatyckie i potrawy kuchni polskiej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czy zakupy w internecie są bezpieczne? Sprawdziła to Najwyższa Izba Kontroli

Ostatnia aktualizacja: 12.08.2013 10:11
Najwyższa Izba Kontroli sprawdziła, jak zabezpieczone są interesy konsumentów, którzy dokonują zakupów w sieci.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Handel w internecie rośnie jak na drożdżach

Ostatnia aktualizacja: 25.10.2013 09:26
Polski handel elektroniczny, który w ub.r. wygenerował 21,5 mld zł, będzie jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki. Biznes powinien to wykorzystać - informuje "Puls Biznesu".
rozwiń zwiń