X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Polskie gimnazja w światowej czołówce. "To fenomen"

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2013 15:00
Tak przynajmniej wskazują wyniki badania Programu Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów koordynowanego przez OECD (PISA). Czy te wyniki należy oceniać w kategoriach sukcesu naszego systemu edukacji?
Audio
  • Prof. Michał Federowicz, koordynator badania PISA w Polsce oraz Łukasz Ługowski, pedagog, dyrektor Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii "Kąt” w Warszawie o wynikach gimnazjalistów (Popołudnie z Jedynką)
Cyfrowa szkoła
Cyfrowa szkołaFoto: Glow Images/East news

Prof. Michał Federowicz, koordynator badania PISA w Polsce uważa, że na ten wynik zapracowali nauczyciele i uczniowie. Należą im się brawa, to się samo nie zrobiło - zauważył.
- Panie profesorze dlaczego jest tak źle, jak jest tak świetnie - pytał Łukasz Ługowski, pedagog, dyrektor Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii "Kąt” w Warszawie. Według niego te badania skupiają się na odtwórczości uczniów. - Gdy próbuję skłonić nauczycieli w mojej szkole, żeby byli twórczy, to często słyszę, że nie mogą ze względu na program, który muszą zrealizować - powiedział.
Prof. Federowicz podkreślił, że wszyscy polscy gimnazjaliści poprawili swoje osiągnięcia. - I ci najlepsi i ci najsłabsi. To jest fenomen. Okazało się, że zachowaliśmy dobry wynik w odtwórczych zadaniach, a w tych na rozumowanie jesteśmy znaczenie lepsi niż przeciętny uczeń z krajów OECD - powiedział.
Według prof. Federowicza badanie PISA pokazuje, że wzrosła wśród uczniów samodzielność myślenia. Z tym stwierdzeniem polemizował Łukasz Ługowski. - Ja tego nie widzę, mało tego gdy rozmawiam z nauczycielami, to mówią, że jest coraz gorzej - podkreślił.

Badanie PiSA
Spośród 64 krajów, Polska zajęła 13 miejsce, wraz z Kanadą. Ranking pokazał, że polska młodzież bardzo szybko poprawia swoje wyniki.
Polskie 15-latki uzyskały 518 punktów zarówno z matematyki (średnia to 494 punkty) oraz w czytaniu i interpretacji - tu średni wynik to 496. Również w rozumowaniu w naukach przyrodniczych jesteśmy powyżej światowej średniej. Polacy uzyskali w tej kategorii 526 punktów, przeciętnie uczniowie uzyskiwali 501 punktów.
Celem badania PISA jest uzyskanie porównywalnych danych o umiejętnościach uczniów, którzy ukończyli 15 rok życia, w celu poprawy jakości nauczania i organizacji systemów edukacyjnych. Nadzoruje je Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju.

"Popołudnie z Jedynką" od poniedziałku do piątku między godz. 15.00 a 19.00. Zapraszamy!

to

Komentarze1
aby dodać komentarz
casial2014-11-03 22:26 Zgłoś
Wydaje się, ze struktura systemu edukacyjnego w Polsce realizuje przedłożone zadanie w sposób zgodny z przyrodzonymi potrzebami i możliwościami uczniów i uczennic. Jednak treści i sposoby edukacji mogą i będą się modyfikowały stosownie do potrzeb cywilizacji, świadomości społecznej i dostępnych środków materialnych.

Czytaj także

Gimnazjum do likwidacji? "Bałabym się je ruszyć"

Ostatnia aktualizacja: 23.05.2012 07:51
Krytycy gimnazjów chcieliby powrotu ośmioletniej podstawówki. Minister edukacji narodowej Krystyna Szumilas broni reformy i przywołuje wyniki badań.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Matura z matematyki łatwiejsza niż egzamin gimnazjalny?

Ostatnia aktualizacja: 13.05.2013 09:55
Na maturze z matematyki (poziom podstawowy) pojawiło się zadanie niemal identyczne jak to, z którym musieli się zmierzyć gimnazjaliści na egzaminie gimnazjalnym z części matematyczno-przyrodniczej... tyle, że łatwiejsze.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polscy gimnazjaliści w światowej czołówce

Ostatnia aktualizacja: 03.12.2013 13:47
Tak wskazują wyniki badania Programu Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów koordynowanego przez OECD (PISA). Spośród 64 krajów, Polska zajęła 13 miejsce, wraz z Kanadą. Ranking pokazał, że polska młodzież bardzo szybko poprawia swoje wyniki.
rozwiń zwiń