Opus 966. Kompozycje na skończoną liczbę znaków

Ostatnia aktualizacja: 06.04.2016 15:07
- Przed nami 4. edycja konkursu. Pomysł był ryzykowny, szczególnie, że sam nie zajmuję się komponowaniem, a narzuciłem ograniczenia kolegom - mówi Bartosz Michałowski.
Audio
  • Opus 966. Kompozycje na skończoną liczbę znaków (Kulturalna Jedynka)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: pixabay.com/domena publiczna

Dyrygent Poznańskiego Chóru Kameralnego oraz dyrektor Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego Opus 966 w 2013 roku musiał stawić czoła licznym pytaniom "muzyka to czy matematyka?!". - Na szczęście połowa moich respondentów uznała, że to twórcze wyzwanie. W pierwszej edycji konkursu powstały i nagrodzone zostały utwory złożone dokładnie z 966 znaków, choć dajemy kompozytorom pewien margines bezpieczeństwa - podkreśla Bartosz Michałowski.

Liczeniem znaków zajmują się członkowie i wolontariusze konkursowego biura. Jak się okazuje wykształcenie muzyczne jest przy tym niezbędne, gdyż współcześni kompozytorzy potrafią obejść ograniczenie...

Podczas ogłoszenia wyników nagrodzone utwory są wykonywane przez Poznański Chór Kameralny pod dyrekcją Bartosza Michałowskiego. Pomysłodawca konkursu podaje kryteria, jakie spełnić muszą młodzi kompozytorzy biorący w nim udział, a także opowiada o drugim - światowym - życiu utworów, już po zakończeniu konkursu.

***

Tytuł audycji: Kulturalna Jedynka

Prowadzi: Magda Mikołajczuk

Gość: Bartosz Michałowski (dyrygent Poznańskiego Chóru Kameralnego oraz dyrektor Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego Opus 966)

Data emisji: 6.04.2015

Godzina emisji: 15.10

asz/mc

Czytaj także

Musical "Karol". Wszystkie wymiary życia Jana Pawła II

Ostatnia aktualizacja: 02.04.2016 21:42
- Podjęliśmy się przygotowania spektaklu niezwykłego, bo też i wyjątkowej osoby dotyczy. Prace nad scenariuszem trwały rok, a dwa momenty są w nim szczególnie trudne - mówi Michał Kaczmarczyk, autor libretta i kierownik artystyczny musicalu "Karol".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Maciej Maleńczuk: z mojej strony teoretycznie to strzał w kolano

Ostatnia aktualizacja: 05.04.2016 16:15
- Pierwszym idiotą w całym tym projekcie jestem ja. To ja postanowiłem zrezygnować z permanentnego śpiewania i grać na saksofonie - mówi o płycie "Jazz for Idiots" Maciej Maleńczuk.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Plateau jak radiowa Jedynka: ważny jest tekst

Ostatnia aktualizacja: 06.04.2016 15:12
- Dokładnie, tak jak tu można jeszcze posłuchać pięknej polszczyzny, która niestety jest w odwrocie, tak my postaraliśmy się nagrać płytę, gdzie ważny jest tekst - mówi Michał Szulim, założyciel zespołu Plateau.
rozwiń zwiń