X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

To już przesądzone. Taka będzie przyszłość radia

Ostatnia aktualizacja: 14.02.2013 14:15
Radio towarzyszy nam już ponad sto lat. Pierwsze próby nadawania sygnału na odległość miały miejsce w 1896 roku w Londynie, a już trzy lata później przekazano sygnał przez kanał la Manche. Obecnie stoimy na progu kolejnej rewolucji w radiofonii.
Audio
ALBRECHT DR 314 - stylizowany odbiornik DABDAB+FM
ALBRECHT DR 314 - stylizowany odbiornik DAB/DAB+/FM Foto: Alan Electronics

Specjaliści uważają, że przyszłością radiofonii będzie przekaz cyfrowy, zwany DAB lub DAB+ (ang. Digital Audio Broadcasting). - Otrzymujemy możliwość przesyłania sygnału o znacznie lepszej jakości - zachwala zalety tego systemu Mirosław Ostrowski - Dyrektor Techniczny Radia Wrocław S.A. Sygnał ten jest bardzo dobrze odbierany w ruchu. Poza tym na jednej częstotliwości można nadawać nawet 15 programów. Obecnie na jednej częstotliwości można odbierać tylko jedną stację. Można również odbierać serwisy dodatkowe, w tym obrazy i teksty. A nawet całe strony internetowe. Oczywiście musi być do tego przystosowany odbiornik. Dziś taką rolę w bardzo ograniczonym zakresie pełni system RDS, instalowany m.in. w odbiornikach samochodowych.
Obecne radio jest bardzo podatne na zakłócenia. Programy radiowe nie mają też ogólnopolskiego zasięgu. - Sieć cyfrowa umożliwia pokrycie sygnałem całego kraju - mówi dr Dariusz Więcek - Instytut Łączności-Wrocław.
Jedyną rozgłośnią w Polsce, która nadaje w systemie DAB+ jest Radio Kielce. - Na jednej częstotliwości jest nadawany nasz program, ale również programy 1, 2, 3 i Radio dla Ciebie. Podkreśla, że słuchaczy raczej dobra jakość dźwięku w systemie DAB nie skłoni do zmiany radioodbiorników. Ale tym, co może ich zachęcić, to będą właśnie serwisy dodatkowe. Radio Kielce szykuje się do przekazywania takich serwisów.
Ale tradycyjnych radioodbiorników nie należy się pozbywać. - Emisja analogowa będzie dostępna w Polsce jeszcze przez 10-15 lat - uspokaja Wojciech Makowski - wieloletni dyrektor techniczny Polskiego Radia, obecnie odpowiedzialny za cyfryzację Polskiego Radia. Radzi, żeby w przypadku wymiany radioodbiornika kupować już odbiornik cyfrowy. Zwłaszcza, że takie radioodbiorniki mogą odbierać również sygnał analogowy, więc są całkowicie funkcjonalne.
Polskie Radio zamierza nadawać 12 programów - cztery ogólnopolskie, radio dla zagranicy oraz kanały tematyczne np. dla dzieci.
Mirosław Ostrowski - Dyrektor Techniczny Radia Wrocław S.A zwraca uwagę, że od nadawania cyfrowego nie ma odwrotu i wskazuje na korzyści finansowe. - Gdybyśmy natychmiast zrezygnowali z nadawania analogowego i przeszli na nadawanie cyfrowe to zaoszczędzamy trzy czwarte kwoty, jaką wydajemy na analog - wylicza gość radiowej Jedynki
Posłuchaj całej audycji, którą prowadził Artur Wolski.
(ag)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Radio cyfrowe - zalety i wady

Ostatnia aktualizacja: 20.05.2012 09:51
Radio cyfrowe puka do naszych drzwi. Ale w przeciwieństwie do telewizji cyfrowej o radiu cyfrowym mówi się mało. I czy w dobie powszechnego internetu radio cyfrowe ma jeszcze sens?
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Nie ma zamiennika dla radia"

Ostatnia aktualizacja: 17.02.2013 14:45
- Zaryzykuję tezę, że radio jest medium najsilniejszym, gdyż odwołuje się do najdoskonalszego instrumentu, jakim dysponuje człowiek, czyli jego wyobraźni - podkreśla Prezes Polskiego Radia Andrzej Siezieniewski. Czy to się zmieni, gdy radio zacznie nadawać cyfrowo?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Technologiczna rewolucja w Polskim Radiu

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2013 09:13
- Planujemy wystartowanie z cyfryzacją emisji i odbioru na jesieni tego roku. Być może stanie się to 1 października, być może miesiąc wcześniej - mówił w "Sygnałach dnia" Andrzej Siezieniewski, prezes Polskiego Radia.
rozwiń zwiń