X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jesienna dieta cud. Jesz, jesz, jesz… i nie tyjesz!

Ostatnia aktualizacja: 04.11.2011 12:30
Wraz z nastaniem zimna nasze zapotrzebowanie energetyczne wzrasta. Jemy i niestety tyjemy. Sprawdź, jak się odżywiać, żeby żołądek był syty, a sylwetka - wyśmienita.
Audio
  • Jesienna dieta cud. Jesz, jesz, jesz… i nie tyjesz!

Niestety nie możemy się najeść na zapas. – Nie możemy na dłuższy czas zmagazynować witamin i składników mineralnych – tłumaczy dr Anna Kołłajtis-Dołowy z Katedry Żywienia Człowieka SGGW. Ale możemy jeść tak, aby nie czuć głodu i zapewnić sobie zapas energii.

Jak? W prosty sposób. Spożywając duże ilości warzyw i owoców, których, jak wynika z badań, wciąż jemy za mało. – Jemy o połowę mniej owoców niż mieszkańcy krajów śródziemnomorskich – podaje dr Kołłajtis-Dołowy.

Tymczasem według żywieniowych zaleceń warzywa i owoce powinno się spożywać pięć razy dziennie. – Do każdego posiłku, a nawet między posiłkami, zakładając, że jemy trzy główne posiłki – wyjaśnia gość Jedynki. Dodaje, że młodzież powinna spożywać pięć posiłków dziennie, które zawsze powinny być wzbogacone w warzywa i owoce.

Tak skonstruowane posiłki sprawiają, że organizm jest silny i nabiera odporności. – Dzięki warzywno-owocowej diecie będziemy łatwiej zwalczali infekcje – przekonuje ekspert ds. żywienia.

Gość Jedynki podkreśla jednak, że należy zachować odpowiednie proporcje, czyli spożywać więcej warzyw, a mniej owoców. – Warzywa są mniej kaloryczne niż owoce. Owoce mają więcej cukrów prostych i w związku z tym są trochę bardziej kaloryczne – tłumaczy dr Kołłajtis-Dołowy. Szczególnie kaloryczne i bogate energetycznie są banany i winogrona, z którymi nie należy przesadzać. Podobnie jak z bakaliami i orzechami.

Rozmawiała Małgorzata Kownacka.

(mb)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Odstaw solniczkę, nie jedz słodyczy (wideo)

Ostatnia aktualizacja: 07.07.2011 08:56
Dr Agnieszka Jarosz (Instytut Żywności i Żywienia): Powinniśmy ograniczać spożycie słodyczy i tłuszczu. Jedzmy jak najwięcej warzyw i owoców.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Kolorowe warzywa poprawią apetyt

Ostatnia aktualizacja: 18.10.2011 13:00
Oprócz zapachu i smaku w każdej potrawie ważny jest kolor. To barwy odpowiadają za to, jak postrzegamy posiłek, ale także za to, ile zjemy. W Czwórce o kolorach w jedzeniu rozmawiamy z dietetykiem.
rozwiń zwiń