X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Po co uczyć się matematyki? I jak?

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2013 00:02
Spotkanie z prof. Bronisławem Czarnochą – z Wydziału Matematyki The City University of New York, który od lat niekonwencjonalnie uczy matematyki. Dlaczego uczniowie i studenci nie lubią tego przedmiotu?
Audio
  • Prof. Bronisław Czarnocha o tym, jak uczyć matematyki (Naukowy zawrót głowy/Jedynka)
Po co uczyć się matematyki? I jak?
Foto: sxc.hu/cc.

Jak efektywnie nauczać arytmetyki i algebry? Gość radiowej Jedynki jest doświadczonym pedagogiem, który od wielu lat w niekonwencjonalny sposób uczy amerykańskich studentów tego przedmiotu. Jak? Na przykład poprzez performance. W Central Parku ustawił tablicę i nauczał przechodniów algebry. - Ci, którzy się zatrzymali, byli zainteresowani matematyką, nawet jeśli nic nie rozumieli. Ale zainteresowanie to klucz, od tego można zacząć - mówi prof. Czarnocha.

W Polsce poziom nauczania matematyki spada. Większość uczniów nie rozumie i nie lubi matematyki, nie widzi też sensu uczenia się jej. W zeszłym roku 15 proc. maturzystów nie zdało matematyki na poziomie podstawowym. - W Nowym Jorku statystyki są podobne - uspokaja prof. Czarnocha. - Kiedy ludzie przychodzą na moje kursy, na matematykę na poziomie wyższym, to widzę, że to, co umieją, to jest tragedia.

Jest wiele powodów takiego stanu rzeczy. Kalkulatory zastępują konieczność liczenia. Studenci nie potrafią utrzymać uwagi, wyłączają się po 20 minutach. Kwestia sposobu nauczania także pozostawia wiele do życzenia. - Ważna jest też kwestia stosunku społeczeństwa do edukacji, czy nauczyciele są szanowani i dobrze opłacani, czy nie - mówi Gość Jedynki. - Nauczanie dzieci musi cieszyć się solidarnością narodową.

Jak uczyć? - Na ogół ludzie wykładają od ogólnych zasad, które dopiero potem się aplikuje do działań. Ta metoda dla niektórych studentów jest dobra, ale dla mniejszości - radzi prof. Czarnocha. - W przypadku reszty potrzebna jest metoda, która bierze pod uwagę intelektualny rozwój studenta. Rola nauczyciela wówczas się zmienia. Nie daje formułek, ale staje się przewodnikiem ucznia, kieruje jego myśleniem.

Audycję z cyklu "Naukowy zawrót głowy"  prowadziła Katarzyna Kobylecka.

(ew)

Zobacz więcej na temat: matematyka NAUKA
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Matematyką można opisać świat

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2013 23:38
Sprawdź, jak różne modele matematyczne wykorzystywane są do opisu zjawisk przyrodniczych.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Na szczęście mamy matematykę

Ostatnia aktualizacja: 19.05.2013 16:20
Często mówi się, że matematyka jest językiem fizyki. Prawa fizyki zapisujemy w postaci równań, albo twierdzeń matematycznych. To jednak tylko część prawdy.
rozwiń zwiń

Czytaj także

W rzeczywistym świecie nieskończoności nie ma

Ostatnia aktualizacja: 19.05.2013 17:19
Bardzo często mówi się, że przyroda nie znosi próżni. Wydaje się jednak, że nie znosi nieskończoności.
rozwiń zwiń