X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Bartosz Nalazek pracuje z Kamińskim, Spielbergiem i Dustinem Hoffmanem

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2014 09:28
Ma zaledwie 28 lat, a poznał już legendy kina. O pracy na planie wielkich hollywoodzkich produkcji w "Spotkaniu z Mistrzem" opowiedział operator filmowy, Bartosz Nalazek.
Audio
  • Operator filmowy Bartosz Nalazek o pracy ze Stevenem Spielbergiem i Januszem Kamińskim (Spotkanie z Mistrzem/Jedynka)
Bartosz Nalazek, operator filmowy
Bartosz Nalazek, operator filmowyFoto: Marta Ojrzyńska

Jest absolwentem Wydziału Operatorskiego łódzkiej Filmówki. Znalazł się wśród ośmiu laureatów konkursu Emerging Cinematographer Awards, które Międzynarodowa Gildia Operatorów przyznaje najbardziej obiecującym operatorom filmowym. Polaka doceniono za zdjęcia do serii krótkich filmowych impresji pod wspólnym tytułem "Making a Scene", które reżyserował Janusz Kamiński. W filmach pokazano 11 wybitnych amerykańskich aktorów. Gildia wyróżniła Bartosza Nalazka za zdjęcia do impresji z Forestem Whitakerem.

Młody Polak pracował jako asystent Janusza Kamińskiego przy filmach Stevena Spielberga "Czas wojny" ("War horse") i "Lincoln". We wrześniu znów wchodzi na plan ze Spielbergiem i Kamińskim.

Nalazek przyznał, że jako student najbardziej podziwiał właśnie Janusza Kamińskiego. - Kamiński jest artystą światła, jego światło jest mocne i wyraziste - stwierdził operator. Dodał, że bez światła nie ma obrazu. - Oczywiście scenograf może stworzyć jakąś przestrzeń, ale o obrazie decyduje to, jak tę przestrzeń się oświetli - wyjaśnił Nalazek.

Polski operator opowiedział w radiowej Jedynce, jak pracuje się z największymi. Steven Spielberg ma według niego bardzo silną wizję, ale jest też otwarty na sugestie współpracowników. Przy każdym filmie reżyser pracuje inaczej.

O Danielu Day Lewisie Bartosz Nalazek nie mógł powiedzieć wiele, ponieważ aktor tak głęboko wchodzi w rolę, że przez cały czas kręcenia "Lincolna" po prostu był amerykańskim prezydentem. Zdecydowanie rożni się od niego Dustin Hoffman, który w rolę wchodzi w sekundę i tak samo szybko z niej wychodzi.

Można by pomyśleć, że gdy osiągnęło się tak wiele, jak Bartosz Nalazek, trudno jest marzyć jeszcze o czymś więcej. - Mam marzenia, ale nie przywiązuję się do nich na tyle, że jeśli się nie spełnią, to będę człowiekiem nieszczęśliwym - powiedział operator.

Więcej o pracy z legendami kina i o roli teatru w życiu operatora filmowego dowiesz się, słuchając całej audycji.

Rozmawiała Joanna Sławińska.

bk/ag

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Lech Majewski - reżyser, którego pokory uczą starzy mistrzowie

Ostatnia aktualizacja: 09.08.2014 23:00
Lech Majewski zawód reżysera łączy z malarstwem i pisarstwem. Jego najnowszy film "Psie pole" został zainspirowany "Boską komedią" Dantego. - W dzisiejszej sztuce, szczerze powiedziawszy nie znajduję narzędzi, by opisać świat - podkreśla reżyser, który był gościem Joanny Sławińskiej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jan Komasa: widzowie w kinach zobaczą inną wersję "Miasta 44" niż powstańcy

Ostatnia aktualizacja: 12.08.2014 16:18
- Zmiany brzmią tak, jakbyśmy zmieniali coś z jakiegoś powodu. Nie, to są normalne prace. Z częścią ujęć po prostu się nie wyrobiliśmy, a one zmieniają wymowę filmu. W wielu aspektach intensyfikują i podnoszą wrażenia - mówił w Jedynce reżyser filmu "Miasto 44".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Szwecja baśniową krainą tresury? To pytanie inspiruje wielu reżyserów

Ostatnia aktualizacja: 28.08.2014 12:49
- W Szwecji, tym bardzo solidarnym i dobrze zorganizowanym państwie, jest jakiś fragment problematyczny - państwo tak mocno opiekuje się obywatelami, że opieka bywa opresyjna. Wydaje mi się, że państwo nie powinno się rozwijać w ten sposób - mówi Dariusz Gajewski, reżyser filmu "Obce niebo".
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Sin City 2" - miasto grzechu z plejadą gwiazd

Ostatnia aktualizacja: 06.09.2014 03:34
"Sin City 2: Damulka warta grzechu" jest jedną z ciekawszych premier tego tygodnia. Komiksowy, mocno przerysowany film kontrast ma wpisany nie tylko w sam obraz, ale również w fabułę. Czy kolejna wizyta w "Mieście grzechu" jest tak udana jak pierwsza?
rozwiń zwiń