Czy wiemy co kupujemy? Posłuchaj reportażu Antoniego Rokickiego "W pułapce reklam"

Ostatnia aktualizacja: 23.01.2021 08:30
Czarny marketing - tak o swojej pracy mówi bohater reportażu, który przez pewien czas był copywriterem, piszącym reklamy do prasy drukowanej, promujące różnego rodzaju suplementy diety, udające leki. 
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/marstockphoto

Reklamy te znajdują się w niemal każdej gazecie skierowanej do seniora, a redakcje nie biorą za nie żadnej odpowiedzialności, ponieważ są to zewnętrzne materiały reklamowe... I tak też tysiące czytelników wydaje pieniądze na niewiele przydatne produkty.


Posłuchaj
18:17 Jedynka/reportaż 22.01.2021 - reklamy.mp3 Czy wiemy co kupujemy? Posłuchaj reportażu Antoniego Rokickiego "W pułapce reklam" (Reportaż w Jedynce)

 

Bohater reportażu opowiada o kulisach swojej pracy. Jednym z jego obowiązków było prowadzenie fikcyjnego konta w mediach społecznościowych, które zachwalało promowane produkty. Tłumaczy, że do tworzenia reklam zatrudniane są osoby niepełnosprawne czy obcokrajowcy, którzy poprzez swoją trudną sytuację na rynku pracy, godzą się na pisanie kłamstw.

O niebezpieczeństwach tego zjawiska opowiedział także prof. Zbigniew Fijałek – Kierownik Zakładu Farmacji Kryminalistycznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Czytaj również: 

***

Tytuł reportażu: "W pułapce reklam" 

Autor: Antoni Rokicki 

Data emisji: 22.01.2021 r. 

Godzina emisji: 23.10

kh/ans 

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Rok w cieniu pandemii". Jak wyglądała praca reportażystów? Posłuchaj

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2021 09:20
Rozmowy przeprowadzane przez internet czy telefon, brak delegacji, brak kolegiów w redakcjach, praca zdalna z domu – tak wygląda rzeczywistość reporterów w pandemii koronawirusa. 
rozwiń zwiń