X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Olek Klepacz i miłosne piosenki, które wytrzymały próbę czasu

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2014 20:55
- Miłości zawsze towarzyszy cierpienie - mówi wokalista Formacji Nieżywych Schabuff. Obawa, strach, zazdrość i tęsknota to przeżycia, na fali których Olek Klepacz pisał najważniejsze dla siebie piosenki. Na życzenie publiczności do dziś pojawiają się one na każdym koncercie zespołu.
Audio
  • Olek Klepacz: "Żółty rower" to erotyk, opowieść dosłowna (Bez tajemnic/Jedynka)
  • Olek Klepacz: wszystkie rzeczy piszę w kawiarni (Bez tajemnic)
  • Olek Klepacz: dzień dzisiejszy jest najważniejszy (Bez tajemnic/Jedynka)
  • Olek Klepacz: "Nóż Polańskiego" opowiada o nauczycielce, dla której pociąłem sobie ręce (Bez tajemnic/Jedynka)
  • Olek Klepacz: "Gołe baby" jest o miłości czystej jak kryształ (Bez tajemnic/Jedynka)
Olek Klepacz, koncert Formacji Nieżywych Schabuff
Olek Klepacz, koncert Formacji Nieżywych Schabuff Foto: PAP/Waldemar Deska

"Żółty rower" powstał latem 1992 roku, gdy narzeczona muzyka wyjechała do Bułgarii, a on tęsknotę próbował zabić jeżdżąc rowerem pod jej oknami. Związek nie przetrwał, ale piosenka pozostała. - Jest evergreenem, zawsze na koncercie ją gramy, bo nasza publiczność chce jej słuchać. To dobrze, lubię tę piosenkę - mówił Olek Klepacz w radiowej Jedynce.

Bez tajemnic: Kazik, Niemen, Bartosiewicz, Manzarek o sobie >>>

Bohater cyklu "Bez tajemnic" o miłości opowiedział ponownie w piosence "Kawiarnia serce", którą słuchacze znajdą na płycie "Foto". - To jest o wszystkich niespełnionych, niezrealizowanych miłościach i uczuciach, które się wydarzyły w moim życiu. Flirt jest najlepszym podsumowaniem takiej sytuacji - mówił wokalista Formacji Nieżywych Schabuff.

Temat tęsknoty podejmuje Klepacz także w twórczości solowej. Na płycie "Neurotyki" znalazła się piosenka "Tu i tam", która odzwierciedla pragnienie realizowania się poza codzienną przestrzenią. - Napisałem ją w drodze do Zakopanego. Zdałem sobie sprawę, że czuję się dobrze, bo wyjechałem z domu, ale w momencie, gdy go opuściłem, zacząłem natychmiast tęsknić za żoną i dzieckiem. Chcemy być wszędzie tam, gdzie nas nie ma. Myślę, że to kwintesencja naszego człowieczeństwa - mówił gość Izy Żukowskiej.

Koncerty Lata z Radiem - Formacja Nieżywych Schabuff [wideo] >>>

Nie tylko dorosłe, ale i młodzieńcze doświadczenia miłosne Klepacza znalazły odzwierciedlenie w tekstach. Posłuchaj o nich w opowieściach muzyka o piosenkach "Nóż Polańskiego" i "Gołe baby".

Jak podkreśla Olek Klepacz dla całej Formacji Nieżywych Schabuff bardzo ważne jest drugie dno utworu. Jakie znaczenia kryją się pod największymi przebojami zespołu? Zapraszamy do wysłuchania kolejnych fragmentów rozmowy:

Olek Klepacz: każda piosenka ma drugie dno >>

(asz)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Olek Klepacz: w sztuce najważniejsze są emocje

Ostatnia aktualizacja: 10.06.2013 18:17
- Dają możliwość oderwania się od rzeczywistości. O to chodzi w muzie i w sztuce - powiedział w Jedynce lider Formacji Nieżywych Schabuff, Olek Klepacz.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Klub wesołego szampana. Hit o proletariuszu i śwince

Ostatnia aktualizacja: 04.09.2013 21:14
- Chciałabym, chciała śpiewały wszystkie dziewczyny. "Klub wesołego szampana" to był jeden z największych przebojów 1988 roku - powiedział w audycji "Lato z Radiem" dziennikarz muzyczny Marek Niedźwiecki.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Vivaldi napisał "Cztery pory roku", a Formacja Nieżywych Schabuff...

Ostatnia aktualizacja: 05.09.2013 15:43
- Pełna petarda. Wiedzieliśmy, że to czysta, żywa energia - powiedział w kolejnym odcinku "Tygodnia z Gwiazdą" audycji "Lato z Radiem" Olek Klepacz o piosence "Lato".
rozwiń zwiń