„Zostań dobrym inżynierem”

Ostatnia aktualizacja: 24.04.2015 18:06
Projekt, w ramach którego studenci z Politechniki Rzeszowskiej uczestniczyli w szkoleniach i wykładach prowadzonych przez wybitnych naukowców. Najzdolniejsi otrzymali stypendia, a także staże.
Audio
  • Dr Roman Tabisz z Politechniki Rzeszowskiej o projekcie „Zostań dobrym inżynierem”/ PzJ w Programie 1 PR/ Ewa Chyra/ Redakcja Publicystyki PR S.A.
Pomocne w karierze studentów są staże
Pomocne w karierze studentów są stażeFoto: Glow Images/East News


Projekt sfinansowało Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Dzięki pieniądzom z NCBR były organizowane również koła naukowe.

Cel osiągnięty – więcej inżynierów
Celem projektu było zwiększenie liczby absolwentów kierunków technicznych, takich jak: Automatyka i Robotyka, Energetyka i Informatyka na Wydziale Elektrotechniki i Informatyki. Cel został osiągnięty – twierdzi dr Roman Tabisz z tego Wydziału na Politechnice Rzeszowskiej, koordynator staży. – Świadczy o tym liczba studentów, którzy podjęli studia, także np. na Automatyce i Robotyce, jako nowym kierunku. Na tym kierunku studiowało 71 studentów,  na Informatyce było 169, a na Energetyce 89 studentów. Jest to spora liczba studentów, a z tej grupy 78 osób skorzystało ze staży.

Możliwość płatnego stażu
Program stażowy zaproponowały firmy z dziedziny automatyki, informatyki i energetyki. W sumie 20 firm, nie tylko z Rzeszowa. Student otrzymywał ok. 1000 zł za miesiąc stażu. Jeśli chodzi o kierunki studiów, były to kierunki tzw. zamawiane, czyli Automatyka i Robotyka, Energetyka oraz Informatyka.

Nie tylko studenci skorzystali na projekcie, ale też wykładowcy  
W przypadku dr Romana Tabisza były to korzyści dwojakie. Jak mówi: – Od 20 lat jestem koordynatorem praktyk studenckich obowiązkowych i staży nieobowiązkowych, a projekt był rozwinięciem mojego doświadczenia o bardzo konkretne działania i współpracę z firmami. Drugą korzyścią było dodatkowe uposażenie, które przewidział regulamin tego projektu.

Są też korzyści dla firm
Plusem dla firmy jest możliwość bezpośredniego obserwowania predyspozycji studentów przez dwa miesiące. Jest to wystarczający okres, żeby poznać jak zachowuje się student w konkretnej rzeczywistości pracy. Sprawdzane są jego różne kompetencje, począwszy od tych  wynikających z wiedzy, którą powinien posiąść na uczelni, poprzez doświadczenie, którego nabywa na stażu, po kompetencje, które coraz bardziej brane są pod uwagę - umiejętność pracy zespołowej.  

***

Przygotowała: Ewa Chyra

Goście: dr Roman Tabisz z Politechniki Rzeszowskiej

Data emisji: 24.04.2015

Godzina emisji: 15.50

ut

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak