X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Lolo", czyli prawdziwa historia "Czerwonego pająka"

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2015 20:00
- Opowieść w rękach Marcina Koszałki bardzo się zmieniła. Do filmu wprowadzono drugiego bardzo mocnego bohatera, Lucjana Staniaka, mordercę - mówiła w Jedynce Marta Szreder, autorka powieści "Lolo".
Audio
  • "Lolo", czyli prawdziwa historia "Czerwonego pająka" (Dosłownie kultura/Jedynka)
Książka Lolo opowiada o samotności i wyobcowaniu. Kadr z filmu Czerwony pająk Marcina Koszałki
Książka "Lolo" opowiada o samotności i wyobcowaniu. Kadr z filmu "Czerwony pająk" Marcina KoszałkiFoto: Adam Golec/mat.prasowe/dystrybutor Kino Świat

Jej książka o seryjnym zabójcy, tzw. wampirze z Krakowa zainspirowała Marcina Koszałkę, który zrealizował film pt. "Czerwony pająk". - Film skupia się na relacjach uczeń-mistrz. Podczas gdy "Lolo" opowiada o samotności i wyobcowaniu. O tym, że dzielenie z kimś strasznej tajemnicy jest niemożliwe - tłumaczyła pisarka.

Czytaj także 
czerwony pająk 1200 img_2863-fot-adam_golec.jpg
Marcin Koszałka o "Czerwonym pająku"

Marta Szreder przyznała, że również w jej książce jest sporo fikcji, choć bardzo skrupulatnie zbierała do niej dokumentację. Jak tłumaczyła, próbowała odkryć motywację 18-letniego Karola Kota, seryjnego mordercy z Krakowa lat 60. XX wieku. - W tej postaci pociągało mnie to, że był w wieku inicjacyjnym, tuż przed maturą. To czas pierwszej miłości, czasy gdy rodzice traktują cię jako dziecko, a wśród przyjaciół zachowujesz się jak dorosły - powiedziała. Nie mniej ważne było dla niej znalezienie źródła zła. - Kot pochodził z dobrej rodziny, nikt go przemocy nie nauczył. To coś było w nim. Nie wiem do końca z czego wynikało. Z nadwrażliwości i kompleksów? Nie ma jednej odpowiedzi. Splot rozczarowań i niepowodzeń uruchamiał w nim zło - dodała scenarzystka.

Z nagrania audycji można się również dowiedzieć, co autorka książki chciała osiągnąć poprzez jej napisanie oraz jak naprawdę doszło do zatrzymania wampira z Krakowa.

***

Tytuł audycji: Dosłownie kultura

Prowadzi: Joanna Sławińska

Gość: Marta Szreder (scenarzystka, pisarka)

Data emisji: 28.12.2015

Godzina emisji: 17.20

tj/asz

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Marcin Koszałka: w "Czerwonym pająku" zło jest pragnieniem

Ostatnia aktualizacja: 12.11.2015 21:33
- Robienie takiego filmu jest bezpiecznym dotykaniem zła. Nie muszę nikomu nic zrobić, ale mogę przeżyć pewne ukryte fascynacje, które są perwersyjne - mówi operator i reżyser.
rozwiń zwiń