X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Dzieci niepełnosprawne problemem dla systemu edukacji?

Ostatnia aktualizacja: 25.04.2016 18:40
- Rolą systemu oświaty czy poszczególnych szkół jest indywidualizacja i dostosowanie się do każdego ucznia - powiedział w audycji "Debata Jedynki" socjolog Paweł Kubicki.
Audio
  • Model edukacji dzieci niepełnosprawnych (Debata Jedynki)
Anna Błaszczak, Agnieszka Niedźwiedzka i Paweł Kubicki
Anna Błaszczak, Agnieszka Niedźwiedzka i Paweł KubickiFoto: Jacek Konecki/PR

Pojawiły się pogłoski, że rząd nie popiera tzw. włączającego systemu kształcenia i uważa, że dzieci niepełnosprawne powinny się uczyć w szkołach specjalnych, a jeśli trafią do szkoły powszechnej, powinny być dla nich tworzone klasy wydzielone. Ministerstwo Edukacji Narodowej zapewnia, że nie ma mowy o dyskryminacji czy izolowaniu dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

- Do Biura Rzecznika Praw Obywatelskich wpływa bardzo dużo wniosków i skarg, które wskazują na to, że polski system edukacji nie radzi sobie z edukacją uczniów niepełnosprawnych tak, jak byśmy tego wszyscy oczekiwali - poinformowała w radiowej Jedynce Anna Błaszczak, dyrektor Zespołu ds. Równego Traktowania w Biurze RPO. Czego najczęściej dotyczą skargi?

- Dla wielu dzieci niepełnosprawnych, np. tych, z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, edukacja włączająca powinna być pierwszym wyborem. Te dzieci mają problemy w relacjach społecznych. One w wyizolowanym środowisku szkoły specjalnej nigdy nie nabiorą umiejętności społecznych - zauważyła Agnieszka Niedźwiedzka ze Stowarzyszenia Nie-grzeczne dzieci.

Jak powinna wyglądać edukacja dzieci niepełnosprawnych? Wysłuchaj całej debaty.

***

Tytuł audycji: Debata Jedynki

Prowadzi: Henryk Szrubarz

Goście: Anna Błaszczak (dyrektor Zespołu ds. Równego Traktowania w Biurze RPO), Agnieszka Niedźwiedzka (Stowarzyszenie Nie-grzeczne dzieci), Paweł Kubicki (socjolog, ekonomista, SGH)

Data emisji: 25.04.2016

Godzina emisji: 17.26

kk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Czy gimnazja powinny zostać zlikwidowane?

Ostatnia aktualizacja: 20.04.2016 18:47
Sprawdzianem z języka obcego zakończył się w środę egzamin gimnazjalny. Czy był to ostatni taki test?
rozwiń zwiń