Rada Mediów Narodowych - zmiany na rynku mediów

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2016 19:46
Na początku lipca weszła w życie ustawa powołująca pięcioosobową Radę Mediów Narodowych, której zadaniem będzie m.in. obsadzenie władz 20 spółek Skarbu Państwa z Telewizją Polską, Polskim Radiem i Polską Agencją Prasową na czele.
Audio
  • Rada Mediów Narodowych - zmiany na rynku mediów (Debata Jedynki)
Urszula Pasławska (PSL) i Iwona Śledzińska-Katarasińska (PO) w studiu radiowej Jedynki
Urszula Pasławska (PSL) i Iwona Śledzińska-Katarasińska (PO) w studiu radiowej JedynkiFoto: J.Konecki/Polskie Radio

Trzech członków Rady ma wybierać Sejm, a dwóch - spośród kandydatów zgłoszonych przez dwa największe kluby opozycyjne - prezydent. Jeśli któryś z nich z tego nie skorzysta - prawo do zgłoszenia kandydatów przejdzie na kolejny pod względem liczebności klub. Kadencja członków Rady ma trwać 6 lat.

Swoich przedstawicieli posłowie wskażą na rozpoczętym we wtorek, ostatnim przed wakacjami posiedzeniu. Natomiast najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu prezydent wskaże członków Rady reprezentujących Platformę Obywatelską i Ruch Kukiz'15. Posłowie, senatorowie oraz prezydent mają również wskazać nowych pięciu członków KRRIT, których kadencja upływa w sierpniu. Co te zmiany oznaczają dla polskiego rynku medialnego? 

***

Tytuł audycji: Debata Jedynki

Prowadzi: Marek Mądrzejewski

Goście: Iwona Śledzińska-Katarasińska (PO), Urszula Pasławska (PSL), Dariusz Piontkowski (PiS)

Data emisji: 19.07.2016

Godzina emisji: 17.27

tj/bch

Czytaj także

Weszła w życie ustawa o Radzie Mediów Narodowych

Ostatnia aktualizacja: 07.07.2016 10:10
Rada ma powoływać władze Polskiego Radia, Telewizji Polskiej i Polskiej Agencji Prasowej.
rozwiń zwiń