X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Na co uważać w kontaktach z instytucjami finansowymi

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2018 18:58
Dzień Konsumenta ustanowił prezydent USA John Kennedy 35 lat temu. Od tego czasu przybyło i konsumentów, i problemów, z jakimi muszą się zmierzyć. W Jedynce mówimy jak je przezwyciężać w kontaktach z bankami i instytucjami finansowymi.
Audio
  • Kontakty klientów z instytucjami finansowymi (Debata Jedynki)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Pixabay

Banki i firmy pożyczkowe bardzo chętnie pożyczają pieniądze, ale na swoich zasadach. Konsumenci najczęściej skarżą się na długie umowy pisane drobnym drukiem, niezrozumiałe sformułowania, techniczny język, odesłania do innych dokumentów, wreszcie brak przedstawienia kosztów pożyczki i kwoty całego długu.

Przemysław Barbrich ze Związku Banków Polskich podkreśla, że klient w banku, szukający kredytu, dostaje informację o RRSO (Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowani). - Dzisiaj mówienie, że klient nie wiedział, nie wytłumaczono mu, nie zrozumiał, to takie tłumaczenie klienta, który nie chciał zrozumieć, nie chciał przeczytać i zrobił bardzo dużo, żeby się nie dowiedzieć - mówi ekonomista. Ostrzega przy okazji, żeby nie korzystać z pożyczek z ogłoszeń rozlepianych gdzieś na słupach, bo to prosta droga do narobienia sobie kłopotów.

Katarzyna Szerling z firmy pożyczkowej przyznaje rozmówcy rację i podkreśla, że banki i renomowane firmy dbają o klienta. - Jeżeli klient będzie miał kłopot ze spłatą kredytu, czy to w banku, czy w firmie pożyczkowej, to taką samą stratę ma bank czy firma pożyczkowa - wyjaśnia.

Dlaczego jest tak duża różnica w RRSO w różnych bankach i firmach? Na co zwracać szczególną uwagę w rozmowach z bankiem, albo firmą pożyczkową? Gdzie szukać pomocy, jeśli ktoś czuje się oszukany? Posłuchaj całej debaty.

***

Tytuł audycji: Debata Jedynki

Prowadzi: Wojciech Dąbrowski

Goście: Katarzyna Szerling (członek zarządu Provident Polska), dr Przemysław Barbrich (Związek Banków Polskich)

Data emisji: 15.03.2018

Godzina emisji: 17.25

ag/gs




Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Komisja Europejska chce zmniejszyć zagrożenia związane ze złymi kredytami

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2018 20:33
Komisja Europejska przedstawiła w środę propozycje, które mają przyspieszyć redukcję wolumenu kredytów zagrożonych w sektorze bankowym UE; ich wartość szacuje się na 910 mld euro.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Termin reklamacji każdego towaru to dwa lata

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2018 13:00
Gdy produkt, który kupiliśmy, jest uszkodzony lub nieświeży, możemy, a wręcz powinniśmy, domagać się rekompensaty. W Światowym Dniu Konsumenta mówimy o tym, jakie mamy prawa jako klienci sklepów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Patrycja Rogowska-Tomaszycka: klienci nie przywiązują wagi do tego, żeby przeczytać umowę

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2018 13:34
- Najważniejszym elementem umowy jest formularz informacyjny. To jest standardowy dokument, jego wzór jest zawarty w ustawie - powiedziała w audycji "W samo południe" Patrycja Rogowska-Tomaszycka w rozmowie o prawach klientów banków i firm pożyczkowych.
rozwiń zwiń