X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Reklamy budują negatywny wizerunek osób starszych?

Ostatnia aktualizacja: 19.12.2018 18:30
Seniorów w Polsce przybywa i za kilka lat to właśnie osoby starsze będą dominującą grupą wiekową. Tymczasem wydawać by się mogło, że jest to grupa postrzegana bardzo stereotypowo. Widać to w reklamach, ofertach sklepów i biur podróży.
Audio
  • Czy reklamy obrażają seniorów? (Debata Jedynki)
UOKiK rusza z akcją informacyjną skierowaną do starszych osób.
UOKiK rusza z akcją informacyjną skierowaną do starszych osób.Foto: Pixabay

Niedawno w telewizji pojawiła się reklama, w której mowa o prezencie świątecznym dla babci. Rozmówcy wymieniają beret i telewizor. Zdaniem gości audycji to bardzo dyskredytujące, bo sugeruje, że seniorzy są osobami najczęściej samotnymi, a ich jedynym zajęciem jest oglądanie telewizji. Należy wziąć pod uwagę, że wielu seniorów cały czas jest aktywna zawodowo, uprawia sporty i podróżuje. Autorzy reklam i różnych ofert zdają się tego nie zauważać. - Inny jest senior w wieku 65 lat, który jest czynny zawodowo i uczestniczy w życiu społecznym, a inny jest senior w wieku 85 lat, który potrzebuje pomocy z wykonywaniu codziennych czynności – mówiła Marzena Rudnicka, prezes Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej.

Z tym nie zgodził się dr Paweł Wójcik z Wydziału Psychologii UW. Powołał się na badania, z których wynika, że seniorzy są konsumentami, których próbuje się pozyskać już od około 15 lat, a to wymaga dokładnej analizy ich potrzeb i stylu życia. – Od niedawna obserwujemy, że osoby 55+ to nie tylko osoby, którym odklejają się protezy od zębów itp. Te osoby zaczynają funkcjonować jako pozytywne wzorce społeczne – przyznał.

Magdalena Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów powiedziała, że Rada Etyki Reklamy prowadzi działania mające zapobiegać budowaniu negatywnego wizerunku, np. właśnie seniorów. – Przypadki, gdzie rzeczywiście mówimy o sytuacji niejasnej, która wykorzystuje pewnego rodzaju stereotyp należy zgłaszać do Rady Etyki Reklamy – powiedziała.

Zapraszamy do wysłuchania całej audycji.  

***

Tytuł audycji: Debata Jedynki

Rozmawiał: Anna Grabowska

Goście: Marzena Rudnicka (KIGS), Magdalena Cieloch (UOKiK), dr Paweł Wójcik (UW)

Data emisji: 19.12.2018

Godzina emisji: 17.24

abi

 

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak