X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Stop manipulacji, czyli seniorze nie kupuj na prezentacji!

Ostatnia aktualizacja: 20.02.2019 18:54
Ta kampania społeczna ma na celu ostrzeżenie seniorów przed nieuczciwymi sprzedawcami, oferującymi różne dobra np. garnki, pościel, czy artykuły prozdrowotne po wyższych cenach, niż wynosi ich rzeczywista wartość.
Audio
  • Seniorze, nie kupuj na prezentacjach (Debata Jedynki)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: robinsonk26/pixabay

Mechanizm zawsze jest podobny. Najpierw telemarketer zaprasza na pokaz, oferuje nagrody, a potem profesjonalni prezenterzy namawiają do zakupów, czasami nawet proponują ułatwienia w otrzymaniu kredytu, jeżeli towar jest drogi.

Łukasz Salwarowski ze Stowarzyszenia MANKO uważa, że seniorzy w większości nie są przygotowani do takich prezentacji. - Cały czas pracujemy nad edukacją, ale cały czas ta metoda jest skuteczna - przyznaje. Często seniorzy nie są świadomi, że mają 14 dni na odstąpienie od zakupu lub zapominają o tym przepisie i przekraczają termin.

Elżbieta Ostrowska ze związku emerytów zwraca uwagę, że seniorzy mają trochę więcej zaufania do świata i nie bardzo mają świadomość sztuczek marketingowych. Są to często osoby samotne. - Udział w prezentacji traktują jako namiastkę życia społecznego - zauważa gość Jedynki.

Marek Niechciał, prezes UOKiK, uważa, że nie tylko seniorzy są podatni na poczynania prezenterów, którzy zawróciliby w głowie również 20-latkom. - To nie jest kwestia seniorów, tylko sposobu manipulacji - mówi. Urząd zrobił eksperyment z byłymi już prezenterami, którzy młodym i świadomym pracownikom tej instytucji potrafili sprzedać wszystko. Seniorzy są główną grupą docelową, bo mają stałe dochody w postaci rent i emerytów.

W jaki sposób telemarketerzy, mimo istnienia RODO, trafiają do seniorów? Czy takie prezentacje to specyfika małych miast? Jaki jest sposób na ukrócenie organizowania prezentacji? Dlaczego prezentacje odbywają się w ekskluzywnych miejscach albo w pomieszczeniach publicznych? Czy są potrzebne zmiany w prawie?

Posłuchaj całej debaty. Polskie Radio objęło swoim patronatem tę kampanię społeczną.

***

Tytuł audycji: Debata Jedynki

Rozmawiała: Anna Grabowska

Goście: Elżbieta Ostrowska (Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów), Marek Niechciał (prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów), Łukasz Salwarowski (Stowarzyszenie MANKO).

Data emisji: 20.02.2019

Godzina emisji: 17.26

ag


 


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Aktywność zawodowa seniorów - wizje i rzeczywistość

Ostatnia aktualizacja: 12.09.2018 18:50
Seniorów w Polsce i Europie będzie coraz więcej. I coraz częściej trzeba będzie się liczyć z ich wymaganiami. Aby wszelkie kierowane do seniorów programy zakończyły się powodzeniem potrzebna jest ich aktywność, w tym aktywność zawodowa.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Reklamy budują negatywny wizerunek osób starszych?

Ostatnia aktualizacja: 19.12.2018 18:30
Seniorów w Polsce przybywa i za kilka lat to właśnie osoby starsze będą dominującą grupą wiekową. Tymczasem wydawać by się mogło, że jest to grupa postrzegana bardzo stereotypowo. Widać to w reklamach, ofertach sklepów i biur podróży.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak zachęcić samorządy do włączania seniorów w życie społeczne?

Ostatnia aktualizacja: 09.01.2019 18:30
4 stycznia minął termin składania wniosków o dofinansowanie prowadzenia Dziennych Domów Pobytu Senior Plus i klubów seniora. Dlaczego niektóre samorządy w ogóle nie wnioskują o fundusze na domy lub kluby dziennego pobytu dla osób starszych? Ile powstanie ich w najbliższym czasie? 
rozwiń zwiń