X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Strajk taksówkarzy przeciwko Uberowi

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2019 19:16
Związki zrzeszające zawodowych kierowców taksówek protestują przeciwko zamiarom rządu, który planuje zalegalizować i uregulować ustawą działalność pośredników, takich jak Uber. Taksówkarze domagają się zwalczenia nielegalnej, ich zdaniem, konkurencji ze strony Ubera. Rząd broni swojego projektu.
Audio
Protestujący taksówkarze
Protestujący taksówkarzeFoto: PAP/Radek Pietruszka

Poseł Jacek Żalek wskazuje, że w działalności gospodarczej powinny być równe warunki konkurencji. - Żeby osoby, które płacą podatki i muszą zdobywać licencje, nie konkurowały z osobami, które nie płacą podatków i nie muszą zdobywać licencji - podkreśla. Przypomina, że licencje służą bezpieczeństwu pasażerów. Zwraca też uwagę, że Uber funkcjonuje, bo ma klientów, ma ich, bo jest tańszy, a jest tańszy, bo jego przewoźnicy często tylko dorabiają i nie płacą podatków. Jego zdaniem, propozycje rządu idą we właściwym kierunku i porządkują interesy wszystkich stron.

Poseł Grzegorz Długi polemizuje z przedmówcą. Według niego, nie jest tak, że kierowca Ubera nie płaci podatków, bo ma założoną działalność gospodarczą i podatki płaci. A taksówkarze rozliczają się według karty podatkowej, co w praktyce oznacza, że wielu z nich nie płaci podatków. Ale - jak twierdzi - problem jest w czym innym. - Jadąc Uberem z góry wiemy ile zapłacimy za usługę, a w taksówce nie wiemy - mówi parlamentarzysta. Wskazuje, że Uber nie jest jakoś zdecydowanie tańszy. Jego przewaga polega na tym, że ma lepszą obsługę. Zgadza się natomiast z tym, że kierowcy taksówek muszą spełnić wiele wymagań, które nie dotyczą Ubera, jak licencje, czy konieczność rejestracji, albo zdanie egzaminu z topografii miasta. - To jest nie fair - wskazuje. Podkreśla, że nie należy dokładać obowiązków uberowcom, ale zmniejszać obowiązki nakładane na taksówkarzy. Zastanawia się przy tym, czy Uber jako firma płaci w Polsce podatki.

Poseł Stanisław Żmijan podkreśla, że Uber nie znalazł się na polskim rynku niedawno, a jest na nim od dłuższego czasu. - Tylko rząd się nie zajmował tym problemem - mówi. Też uważa, że wszyscy przewoźnicy powinni mieć równe prawa.

Europoseł Karol Karski przypomina wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE, który stwierdził, że - wbrew zaprzeczeniom - Uber prowadzi usługi przewozu osób, i że wszystkie podmioty prowadzące takie usługi muszą być równo traktowane. - Nie może być tak, że taksówkarze mają ograniczenia, muszą spełnić określone kryteria, natomiast osoby wykonujące taki sam przewóz osób, tylko w sposób taki, w jaki robi to Uber, w bardziej zliberalizowany sposób są dopuszczane do wykonywania tej profesji - wskazuje.

Uczestnicy debaty odnieśli się również do informacji, do której dotarli dziennikarze radiowej Trójki, zgodnie z którą część strajkujących nauczycieli planuje nie dopuścić uczniów do matur.  

Posłuchaj całej debaty.

***

Tytuł audycji: Debata Jedynki

Rozmawiał: Grzegorz Jankowski

Goście: Grzegorz Długi (poseł Kukiz 15), Karol Karski (europoseł PiS), Stanisław Żmijan (poseł PO), Jacek Żalek (poseł Porozumienia)

Data emisji: 11.04.2019

Godzina emisji: 18.05

ag



 

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Posłowie: trzeba ratować wizerunek Polski

Ostatnia aktualizacja: 19.02.2019 18:53
Ostatnie wypowiedzi izraelskich polityków nie były przypadkowe i - zdaniem uczestników debaty w Jedynce - są odzwierciedleniem antypolskich nastrojów wśród izraelskich obywateli. Ich zdaniem, izraelskie władze z premedytacją sączą młodzieży nieprawdę lub niecałą prawdę o polsko-żydowskich związkach. Jak to zmienić?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Piotr Trudnowski: protesty taksówkarzy nieadekwatne do rzeczywistości

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2019 11:01
- Jeżeli ktoś kiedyś uznał, że aby być taksówkarzem i wozić bezpiecznie ludzi, trzeba zdać egzaminy, znać topografię miasta, wykupić ubezpieczenie, a później wpuszcza na rynek kierowców, którym daje te same możliwości zarabiania, ale bez wypełnienia powyższych warunków, to możemy mówić o nierównej konkurencji - powiedział w PR24 Jerzy Mosoń (Fundacja Fibre). O przyczynach protestu taksówkarzy mówił także w "Debacie poranka" Piotr Trudnowski (Klub Jagielloński).
rozwiń zwiń