X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Rafał Olbiński: w Polsce widzę ludzi warczących na siebie

Ostatnia aktualizacja: 19.09.2016 10:40
Rafał Olbiński w 1981 roku wyjechał do Paryża, a stamtąd do Nowego Jorku. Do połowy lat 90. zdobył około stu nagród, w tym Prix Savignac - za najbardziej niezapomniany plakat na świecie.
Audio
  • Rafał Olbiński o życiu w Stanach Zjednoczonych, polskiej historii i mentalności, a także o sztuce (Cały ten świat/Jedynka)
Jedna w wystaw prac Rafała Olbińskiego
Jedna w wystaw prac Rafała OlbińskiegoFoto: Curtis Winston/Wikimedia Commons/CC-BY-SA-3.0-migrated

Artysta - od wielu lat związany z Nowym Jorkiem - zachwycony jest mentalnością tamtejszych mieszkańców. Jak przekonuje, ulice tego miasta oglądane znad kawiarnianego stolika to fantastyczny spektakl: - Każdy człowiek jest inny, każdy jest zadowolony z siebie, każdy gra jakąś rolę w teatrze swojego własnego życia, jest kreatywny w tym, jak się ubiera. Wszyscy są szczęśliwi, zachwyceni sobą i Nowym Jorkiem, lubią siebie i innych - mówi Rafał Olbiński.

Przyznaje też, że kiedy przyjeżdża do Polski, zauważa ogromną różnicę w podejściu ludzi do życia. - Widzę ludzi warczących na siebie, z "zaciętymi gębami". Warszawa jest jeszcze cywilizowana, ale prowincja jest przerażająca - przyznaje.

Jednocześnie wskazuje, że także w Stanach Zjednoczonych są "ponure obszary ciemnoty" i stwierdza, że gdyby miał mieszkać w jednym z nich, pewnie popełniłby samobójstwo. W audycji wyjaśnia też, kiedy - jego zdaniem - "kulturalnie skończył się Paryż".

Prace Rafała Olbińskiego znajdują się w zbiorach Biblioteki Kongresu, w Carnegie Foundation, Smithsonian Institute, Muzeum Suntory w Osace, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Toyamie i w wielu kolekcjach publicznych i prywatnych. Artysta współpracował z takimi tytułami jak: "New York Times", "New Yorker", "Playboy", "Time". W księgarniach jest najnowszy album Olbińskiego "Pasja plakatów", a w Warszawie, w pasażu wystawienniczym Art Walk na placu Europejskim, można oglądać wystawę "19 snów Olbińskiego".

***

Tytuł audycji: "Cały ten świat"

Prowadzi: Michał Montowski

Gość: Rafał Olbiński (plakacista)

Data emisji: 18.09.2016

Godzina emisji: 21.08

mg/tj

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Rafał Olbiński: w surrealizmie szukam symbolizmu

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2016 15:06
- Na język, którym się posługuję, wybrałem surrealizm. To jednak nie surrealizm abstrakcyjno-absurdalny, tylko symboliczny. Przy zderzeniu dwóch obiektów szukam tej trzeciej wartości - mówi światowej sławy plakacista.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polska sztuka znana i nieznana w Berlinie

Ostatnia aktualizacja: 10.08.2016 01:14
- Pokazujemy berlińskiej publiczności artystów, których uważamy za świetnych, a którzy z różnych przyczyn nigdy trwale nie zaistnieli w społeczności międzynarodowej - mówi Hanna Wróblewska, dyrektor Narodowej Galerii Zachęta.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zderzenie dwóch "bestii". Dunikowski kontra Rodin

Ostatnia aktualizacja: 17.08.2016 17:45
- Muszę z dumą stwierdzić, że Dunikowski świetnie sobie radzi w porównaniu z Rodinem. To zestawienie jest ciekawe, bo dzieli ich pokolenie, kultura, w której wyrośli oraz obyczajowość Polski i Francji - mówi kuratorka wystawy w warszawskiej Królikarni, Agnieszka Tarasiuk.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Oswajanie tęsknoty za nieosiągalnym i hipnotyzującym bogactwem

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2016 01:10
- Tytułowe hasło zawiera cudzysłów i dwuznaczność. Nie oznacza dla nas dóbr materialnych, a raczej ich brak - mówi Katarzyna Kołodziej, kuratorka wystawy "Bogactwo" w Zachęcie.
rozwiń zwiń