Jak zachować umiar przy świątecznym stole?

Ostatnia aktualizacja: 31.03.2018 15:04
Tradycyjne polskie święta to zazwyczaj długie godziny spędzone z rodziną przy suto zastawionym stole. Jak oprzeć się pokusie i nie zjeść za dużo? I czy da się "odchudzić" wielkanocne menu?
Audio
  • Jak zachować umiar przy świątecznym stole? (Pigułka na zdrowie/Jedynka)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/CroMary

- Uwielbiam święta wielkanocne pod kątem dietetycznym, bo w końcu pojawiają się warzywa, wspaniale przyswajalne jaja, tłuszcze, które są bardzo dobrym nośnikiem smaku - mówi w audycji "Pigułka na zdrowie" psychodietetyk Monika Kurdej.

Gość Jedynki mówi, że na tzw. czarną listę w pierwszej kolejności wpisałaby alkohol. - Zmienia on biochemię całego organizmu i powoduje wysoki wyrzut insuliny do krwi - tłumaczy rozmówczyni Artura Wolskiego.

Czy ciasta i wszelkie "słodkości"także powinny znaleźć się na "czarnej liście"? Czy powinniśmy ograniczyć liczbę zjedzonych jajek? A co z majonezem? Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy. 

***

Tytuł audycji: Pigułka na zdrowie

Prowadzi: Artur Wolski

Gość: Monika Kurdej (psychodietetyk)

Data emisji: 31.03.2018

Godzina emisji: 13.45

mg/kh

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Dieta cud bez efektu jo-jo wg Moniki Honory

Ostatnia aktualizacja: 24.07.2017 23:24
- Najgorszy w przypadku odchudzania jest moment, gdy przychodzi efekt jo-jo. Jak pokazują badania, tylko co piątej osobie udaje się utrzymać wagę po okresie 6-8 miesięcy po zakończeniu diety - opowiada Monika Honory.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Naucz dziecko zdrowo jeść!

Ostatnia aktualizacja: 22.09.2017 14:14
- Jeśli chcemy nauczyć kolejne pokolenie, jak jeść dobrze, to ważne, by miało ono gdzie się nauczyć tego, co to jest dobry produkt i jak z niego przygotować pyszne jedzenie - mówi w "Czterech porach roku" Grzegorz Łapanowski.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zdrowy jak ryba? To już nieprawda

Ostatnia aktualizacja: 16.02.2018 12:24
Dietetycy przekonują, że ryby zawierają tyle cennych składników, że należy je jeść co najmniej dwa razy w tygodniu. Z kolei naukowcy ostrzegają, żeby dobrze się zastanowić nad wyborem ryby do jedzenia.
rozwiń zwiń