X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Ska i reggae. Przed Bobem Marleyem były Alibabki

Ostatnia aktualizacja: 08.11.2015 12:46
- Tak naprawdę muzyki reggae jeszcze wtedy nie było. Bob Marley miał zaledwie 20 lat. Nie było nawet stylu reggae lecz ska. Dopiero później ska zwolniło i narodziło się reggae - tłumaczył w Jedynce Kuba Kaczmarek z zespołu The Bartenders.
Audio
  • Polska scena reggae w hołdzie Alibabkom (Leniwa niedziela/Jedynka)
Płyta Alibabek W rytmach Jamaica Ska była hitem. Dziś jest bardzo ceniona przez polskie środowisko reggae
Płyta Alibabek "W rytmach Jamaica Ska" była hitem. Dziś jest bardzo ceniona przez polskie środowisko reggaeFoto: TVP/PAP/Zygmunt Januszewski

Jamajska muzyka pojawiła się w Polsce w 1965 roku. Zawdzięczamy to grupie Alibabki, która zadebiutowała płytą "W rytmach Jamaica Ska".  - Ten styl dopiero zaczynał rodzić się w Londynie, co było naturalne ze względu na karaibskich emigrantów. Niesamowite jest to, że ska nagle pojawiło się też za żelazną kurtyną - dodał Kaczmarek.

Wśród Alibabek była wtedy Wanda Narkiewicz-Jodko. Jak tłumaczyła, dziewczyny nie do końca zdawały sobie sprawę, w czym biorą udział. - Nie miałyśmy muzycznej świadomości, że to ma taką wartość. 50 lat temu nie było dostępu do płyt, nie wiedziałyśmy co się dzieje na Zachodzie - przyznała.

Muzyka Alibabek do dziś inspiruje polskich artystów. - Trzy lata temu zadzwonili do nas przemili ludzie ze środowiska reggae, którzy poinformowali nas, że chcieliby uhonorować nasze piosenki sprzed 50 lat na płycie - tłumaczyła z kolei Ewa Belina Brzozowska, która do Alibabek dołączyła w 1967 roku. Narodził się też projekt "Tribute To Alibabki". Na czym polega? Kto weźmie w nim udział? O tym w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: Leniwa niedziela

Prowadzi: Maria Szabłowska

Goście: Wanda Narkiewicz-Jodko (wokalistka), Ewa Belina Brzozowska (wokalistka), Kuba Kaczmarek (wokalista "The Bartenders")

Godzina emisji: 11.13

Data emisji: 8.11.2015

tj/fbi

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Wojciech Kilar. Kompozytor i człowiek o wielu twarzach

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2015 10:20
We wtorek, 29 grudnia 2015 r. przypada 2. rocznica śmierci twórcy. Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z Marią Wilczek-Krupą, autorką książki "Kilar. Geniusz o dwóch twarzach", która opowiada o Kilarze jakiego nie chcieliśmy znać.
rozwiń zwiń