Polacy nie chcą się ubezpieczać? To wynik niskiej jakości edukacji finansowej

Ostatnia aktualizacja: 23.11.2017 14:50
- Blisko połowa Polaków ma ubezpieczenie na życie. To wskaźnik, który nie jest tragiczny, ale jest spora przestrzeń do poprawy – mówił w audycji "W samo południe" w Jedynce Damian Olko, ekspert firmy Deloitte.
Audio
  • - Z badań przeprowadzanych wśród Polaków wynika, że często nie widzimy potrzeby, aby się ubezpieczać - mówi Damian Olko, ekspert firmy Delloite (W samo południe/Jedynka)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock

Ekspert pytany był o europejskie rankingi popularności ubezpieczeń. Podkreślił, że Polska znajduje się w połowie stawki, a ubezpieczenia stopniowo cieszą się większym zainteresowaniem. Dużo zależy jednak od edukacji finansowej, której dziś często brakuje.

- Z badań przeprowadzanych wśród Polaków wynika, że często nie widzimy potrzeby, aby się ubezpieczać. Brakuje świadomości, jakie są ryzyka w codziennym życiu, ryzyka związane z prowadzeniem biznesu, ciężką chorobą lub śmiercią bliskich. To jest też związane z jakością edukacji finansowej w Polsce – podkreśla Olko. Wskazuje też na braki w świadomości finansowej, która jest konieczna w ocenie różnych nieprzewidzianych wydatków.

Czy wpływ na popularność polis ubezpieczeniowych mają ich ceny? – Ceny w Polsce należą do najniższych w Europie. Nawet, gdy porównamy zarobki, te polisy nie są drogie – mówi ekspert. Takie argumenty w jego ocenie świadczą o tym, że w hierarchii potrzeb Polaków ubezpieczenia nie są wysoko.

- Jest widoczna poprawa, która jest stopniowa. Warto zastanowić się nad programami edukacyjnymi, żeby utrzymać zwiększanie wiedzy finansowej Polaków – podkreśla Damian Olko.

Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy.

***

Tytuł audycji: W samo południe

Prowadzi: Krzysztof Grzesiowski

Gość: Damian Olko (ekspert firmy Deloitte)

Data emisji: 23.11.2017

Godzina emisji: 12.16

pr/mg

Czytaj także

Co trzeci Polak nie ufa firmom ubezpieczeniowym. To może drogo kosztować

Ostatnia aktualizacja: 07.07.2017 21:00
Od stycznia do marca wynik netto ubezpieczycieli wyniósł ponad 1,24 mld zł. To o 67,5 proc. więcej niż rok wcześniej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń: to rynek z wielkim potencjałem

Ostatnia aktualizacja: 23.11.2017 08:56
- Ubezpieczyciele tworzą 2 proc. polskiego PKB. To 160 mld zł zainwestowanych w polską gospodarkę – stwierdził w Jedynce Jan Grzegorz Prądzyński, prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń. Ekspert ocenia, że rynek ma potencjał wzrostu. - Ubezpieczamy na 1,7 biliona zł, to 60 proc. majątków polskich firm. Zostaje 40 procent – mówił prezes Izby.
rozwiń zwiń