Szef KRRiT: Telemetria Polska zmieni archaiczny sposób pomiaru słuchalności

Ostatnia aktualizacja: 13.11.2019 13:00
- Od nowych pomiarów odbioru zależeć będzie ile nadawca będzie zarabiał na reklamach, a więc ile będzie miał na produkcję własnego programu - mówił gość audycji "W samo południe" Witold Kołodziejski, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
Audio
  • Witold Kołodziejski: pomiary słuchalności radia nie są miarodajne (W samo południe/Jedynka)
Witold Kołodziejski
Witold KołodziejskiFoto: W.Kusiński/PR

Projekt Telemetria Polska to zespół roboczy, który z ramienia KRRiT pracuje nad koncepcją nowego standardu badań rynku mediów. Nadawcy zadeklarowali gotowość czynnego uczestnictwa na każdym etapie procesu.

google 1200 shutt.jpg
Internetowy gigant gromadzi dane medyczne Amerykanów

- Projekt jest szczególnie ważny dla radia, którego słuchalność nadal jest badana archaicznymi metodami - powiedział w radiowej Jedynce Witold Kołodziejski. - Pomiary te nie są miarodajne - dodał.

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji poinformował, że nowy system ma być oparty na 11 mln źródeł zamontowanych w nowoczesnych odbiornikach. Dane mają być podstawą do "uczciwej konkurencji" w mediach.

- Od tych pomiarów zależy ile nadawca będzie zarabiał na reklamach, a więc ile będzie miał na produkcję własnego programu - mówił gość audycji "W samo południe".

Wraca temat abonamentu

- Abonament jest konieczny - ocenił Kołodziejski. Zdaniem przewodniczącego KRRiT pieniądze te przeznaczane były do tej pory na transmisje koncertów, rozgrywek sportowych, informacje lokalne czy Teatr Telewizji.

- 90 procent nagród na, bardzo krytykującym telewizję publiczną, Festiwalu Filmowym w Gdyni zdobyły filmy produkowane lub współprodukowane przez tę telewizję - stwierdził Witold Kołodziejski.

***

Audycja: "W samo południe"

Prowadzący: Magdalena Ogórek

Gość: Witold Kołodziejski (KRRiT)

Data emisji: 13.11.2019

Godzina emisji: 12.17

st/krrit.gov.pl/

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

W. Kołodziejski: Karta Ochrony Dzieci w Reklamie to samoregulacja rynku

Ostatnia aktualizacja: 11.09.2019 16:34
- Tutaj rynek sam się porozumiał. Tak naprawdę chodzi o to, żeby rynek się ze sobą porozumiał, wypracował pewne zasady i później solidarnie je stosował - mówił o podpisanej w środę "Karcie Ochrony Dzieci w Reklamie" szef Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski. Nowy dokument jest samoregulacją, której przestrzegania pilnować będą nadawcy i reklamodawcy.
rozwiń zwiń