"Jest możliwa alternatywa dla reklam". Dyrektor NID o chaosie w przestrzeni

Ostatnia aktualizacja: 02.12.2021 13:02
- "Reklamoza" to duży problem, na który na szczęście coraz więcej osób zwraca uwagę. (...) Jest możliwa alternatywa i inny sposób podejścia do reklam. Nie chodzi też o to, żeby zupełnie wykluczyć i uniemożliwić działania przedsiębiorców - mówił na antenie Programu 1 Polskiego Radia ambasador kampanii "Krajobraz mojego miasta" Bartosz Skaldawski.
Bartosz Skaldawski: jest możliwa alternatywa i inny sposób podejścia do reklam
Bartosz Skaldawski: jest możliwa alternatywa i inny sposób podejścia do reklamFoto: Rafał Guz/PAP

Gość audycji, który jest ambasadorem kampanii "Krajobraz mojego miasta", realizowanej w ramach krajowego programu ochrony zabytków i opieki nad nimi, opowiedział o tym, co jest przedmiotem akcji. - Idea jest bardzo prosta. Chodzi o to, żeby zwrócić uwagę społeczną na wartość krajobrazu kulturowego i pokazać, że przestrzeń wspólna w miastach, miejscowościach, mniejszych wsiach jest pewną wartością i że powinno nam zależeć na tym, żeby ta przestrzeń wspólna była dobrze zagospodarowana - mówił.

Jak dodał, chodzi o to, żeby unikać nadmiaru i chaosu reklamowego, a także, aby przestrzeń była kształtowana tak, żeby nam wszystkim się w niej lepiej żyło.

Alternatywa dla chaosu przestrzennego

Jak wskazał Bartosz Skaldawski "reklamoza" to duży problem, na który na szczęście coraz więcej osób zwraca uwagę. Dodał, że twórcy kampanii chcą pokazać, że "jest możliwa alternatywa i inny sposób podejścia do reklam". - Nie chodzi też o to, żeby zupełnie wykluczyć i uniemożliwić działania przedsiębiorców, które polegają także na promowaniu swoich wyrobów i usług - tłumaczył.

Zaznaczył, że twórcy akcji wierzą jednak, że można to zrobić w sposób harmonijny, ponieważ chaos nikomu nie służy. - Ani mieszkańcom, którzy muszą w tej przestrzeni potem żyć na co dzień, ani też przedsiębiorcom - wymieniał. - Są badania społeczno-psychologiczne, które pokazują, że nadmiar bodźców powoduje, że się uodparniamy i przestajemy na nie zwracać uwagę i w związku z tym koszty ponoszone na działania promocyjne nie przynoszą efektu, jaki jest oczekiwany - tłumaczył dyrektor Narodowego Instytutu Dziedzictwa.

Posłuchaj
07:11 PR1_mp3 2021_12_02-12-29-58.mp3 Bartosz Skaldawski o kampanii "Krajobraz mojego miasta" ("W samo południe"/Jedynka) 

Czytaj także:

***

Audycja: "W samo południe"

Prowadził: Grzegorz Jankowski

Gość audycji: Bartosz Skaldawski (dyrektor Narodowego Instytutu Dziedzictwa)

Data emisji: 2.12.2021

Godzina emisji: 12.30

ng

Czytaj także

Warszawa będzie ładniejsza. Uchwała ograniczy liczbę billboardów reklamowych

Ostatnia aktualizacja: 16.01.2020 13:44
Warszawscy radni przyjęli uchwałę krajobrazową, która ureguluje to, gdzie i jak można umieszczać reklamy. Plany wprowadzenia uchwały sięgają 2015 roku, od tego czasu jej projekt dwukrotnie konsultowano.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Małość działaczy PO". Joanna Lichocka o braku ulicy im. Lecha Kaczyńskiego w Warszawie

Ostatnia aktualizacja: 30.11.2021 15:29
- Mimo że Lech Kaczyński był prezydentem Warszawy, potem prezydentem państwa, w stolicy nie ma ulicy jego imienia. To świadczy nie tylko o małości działaczy PO, ale też o ich bardzo ograniczonym myśleniu o państwie, o ciągłości, o tradycji. To barbarzyńcy, którzy nigdy nie powinni piastować funkcji publicznych - podkreśliła w Polskim Radiu 24 Joanna Lichocka, poseł Prawa i Sprawiedliwości.
rozwiń zwiń