Zawód: bloger

Ostatnia aktualizacja: 18.01.2012 18:30
Najlepsze mają setki komentarzy i miliony unikalnych użytkowników. Blogi to coraz popularniejsza forma dzielenia się ze światem swoimi poglądami. I sposób na życie.
Audio
Zawód: bloger
Foto: Glow Images/East News

Blog to rodzaj internetowego dziennika. Miejsce, w którym autor dzieli się swoimi myślami. Wyznacznikiem sukcesu dla blogera jest liczba wejść. Jednak, jak podkreśla jedna z popularniejszych polskich blogerek, Segritta, o wiele ważniejsza jest możliwość wpływania na zdanie ludzi i ich opinie. – Czyli nie same wejścia, które można moderować przez google, a liczba komentarzy – tłumaczy.

– Miarą sukcesu jest ilość interakcji, czyli ilość komentarzy, ilość "linkowań" do zewnętrznych serwisów, ilość coraz popularniejszych "lajków" na Facebooku, czy udostępnień, wrażeń na FB – wtrąca bloger Kominek, którego blog cieszy się dużą popularnością.

Wyznacznikiem sukcesu jest także to, że do drzwi blogera pukają reklamodawcy. – W pewnym sensie tak jest. Ponieważ reklamodawcy nie pukają do drzwi blogerów, którzy nie mają czytelników, nie są popularni, są tzw. niedzielnymi blogerami piszącymi raz na jakiś czas – przyznaje Kominek.

/

Jednak stwierdzenie, że prowadzenie bloga to zwykły biznes, nie jest prawdziwe. – Blog może stać się biznesem. Choć nie musi – podkreśla Segritta. – Ja piszę bloga tylko dlatego, że mam ochotę pisać. Nie robię tego tylko i wyłącznie po to, żeby na nim zarabiać. Ale skoro pojawia się taka możliwość, to z tego korzystam – tłumaczy.

/

Goście Jedynki nie zaprzeczają jednak, że na prowadzeniu bloga można nieźle zarobić. Niegdyś formy chcące promować się za pośrednictwem blogów zamawiały u ich autorów teksty sponsorowane. Dziś, jak zaznacza Kominek, nie są najpopularniejszą formą zarabiania na blogu czy promowania produktów. – Dwa lata temu najpopularniejsze były banery. Wstawiało się po prostu reklamę gdzieś na bocznej szpalcie, dostawało się jakieś pieniążki za to i to było tyle – opowiada. Obecnie najpopularniejszą i najbardziej przyszłościową formą reklamy jest angażowanie blogera i jego społeczności w promocję produktów i danych marek. – Czyli marka X, jeśli chciałaby się zareklamować u blogera, organizuje konkurs, który angażuje czytelnika. Jeśli chcą uzyskać produkt X, muszą na niego zasłużyć. Tak buduje się także pozytywny wizerunek marki, ponieważ wszyscy lubią konkursy. Na tym korzysta i bloger, bo ma pozytywną, miłą atmosferę na blogu i sponsora – tłumaczy Kominek.

(mb)

Zobacz więcej na temat: Facebook

Czytaj także

Blogowanie "wciągnęło" Jarosława Kaczyńskiego?

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2011 12:25
Prezes PiS, na przekór złym językom i nieżyczliwym politykom, najwyraźniej polubił blogowanie. Integruje się też z internautami odpowiadając na ich komentarze.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zakaz pracy dla dziennikarza za wpis na blogu? Sprawa w apelacji

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2011 17:54
Proces apelacyjny blogera i dziennikarza Łukasza Kasprowicza, skazanego na zakaz wykonywania zawodu dziennikarza przez rok za wpisy dotyczące działalności burmistrz Mosiny rozpoczął się w Sądzie Okręgowym w Poznaniu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Bezkarność blogerów?

Ostatnia aktualizacja: 18.06.2011 13:19
Kontrowersyjność z pewnością wpływa na popularność bloga. Sprawdziliśmy, gdzie jest granica tego, co nam wolno pisać w Internecie?
rozwiń zwiń

Czytaj także

BOR długo szuka autora wpisów na blogu

Ostatnia aktualizacja: 23.11.2011 00:15
Przeciąga się wewnętrzne postępowanie Biura Ochrony Rządu w sprawie skandalicznych wpisów blogera, prawdopodobnie czynnego funkcjonariusza tej służby,
rozwiń zwiń