X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Cukier wcale nie krzepi, ani dzieci, ani dorosłych

Ostatnia aktualizacja: 08.06.2013 14:43
Dziecku najłatwiej dać coś słodkiego, żeby się uspokoiło, albo obiecać czekoladę w nagrodę, żeby coś zrobiło. A i sami często sięgamy po słodkości. To złe nawyki.
Audio
  • Nadmiar cukru w organizmie jest szkodliwy (Sobota z radiowa Jedynką)
Cukier wcale nie krzepi, ani dzieci, ani dorosłych
Foto: Glow Images/East News

Nadmiar cukru w organizmie nie jest korzystny. - Prowadzi do huśtawki insulinowej - wyjaśnia dietetyk Hanna Stolińska z Instytutu Żywności i Żywienia. Po zjedzeniu dużej ilości cukru człowiek staje się aktywny, bo następuje hiperglikemia. Ale tak szybko, jak poziom cukru w organizmie rośnie, tak szybko spada i znów trzeba zjeść coś słodkiego.
Cukier hamuje też wchłanianie witamin, zwłaszcza z grupy B, szkodzi zębom, bo przyspiesza powstawanie próchnicy i powoduje otyłość. Cukier przyczynia się do wydalania z organizmu wapnia, więc może prowadzić do złamań kości. Zresztą negatywnych następstw zbyt dużego spożycia cukru jest dużo więcej.
Bezpieczna dawka to osiem łyżeczek cukru dziennie. - Ale te osiem łyżeczek znajduje się już w produktach, które codziennie jadamy, więc nie powinniśmy nic więcej dosładzać - radzi dietetyczka. Cukier jest zwłaszcza w produktach wysoko przetworzonych - słodyczach, płatkach śniadaniowych, napojach energetyzujących, mleku (laktoza), deserach mlecznych, sokach owocowych.
Gość radiowej Jedynki radzi patrzeć na etykiety. Jeśli cukier jest na pozycji dalszej niż czwarta, to produkt powinien być w miarę bezpieczny. Ostatecznie zamiast cukru możemy użyć miodu, jednak lepiej w ogóle nie przyzwyczajać dzieci do słodkiego smaku.
Hanna Stolińska przekazuje kilka przepisów na przekąski bez zawartości cukru.
Rozmawiała Anna Popek.
(ag)

Zobacz więcej na temat: kuchnia polska zdrowie
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Największy przekręt żywnościowy XX wieku

Ostatnia aktualizacja: 20.05.2013 17:00
"Nie jedz mięsa i masła, bo zawarty w tych produktach cholesterol jest szkodliwy. Lepiej jedz margarynę, która nie ma cholesterolu". Takie ostrzeżenia i zachęty słyszymy z reklam. Okazuje się, że to nieprawda.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Oleje w kuchni. Przepis na zdrową sałatkę

Ostatnia aktualizacja: 01.06.2013 15:24
Czerwiec to miesiąc, kiedy na straganach królują sałaty, rzodkiewki i pomidory. Czym je przyprawić? Jaki olej zastosować do surowych warzyw?
rozwiń zwiń

Czytaj także

W ten sposób utrzymywano higienę przed wiekami

Ostatnia aktualizacja: 08.06.2013 10:51
Wanny, podgrzewacze do wody, a nawet niezwykła książka to niektóre z eksponatów na wystawie "Kąpiel to zdrowie… higiena w latach 1850-1950"
rozwiń zwiń