X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Szpinak - to na nas działa!

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2013 16:15
- Szpinak oczywiście posiada żelazo, ale nie w takich ilościach, jak sadzono i nie jest ono tak dobrze przyswajalne, jak żelazo pochodzące z produktów zwierzęcych. Są jednak inne powody, dla których warto go jeść - wyjaśnia dietetyczka Małgorzata Różańska (Food Area).
Audio
  • O walorach smakowych i odżywczych szpinaku z Małgorzatą Różańską rozmawia Anna Popek (Lato z Radiem/Jedynka)
Szpinak jest zdrowy zarówno na surowo, jak i przetworzony
Szpinak jest zdrowy zarówno na surowo, jak i przetworzonyFoto: Glow Images/East News

W samym szpinaku bowiem znajdują się substancje, które utrudniają wchłanianie żelaza, na przykład kwas szczawiowy.

Mówiąc o dobrym dla naszego zdrowia działaniu szpinaku nie wolno zapomnieć o korzyściach, jakie czerpią z niego ludzkie oczy. - Luteina i zeaksantyna to barwniki, które przeciwziałają rozwojowi chorób oczu, przeciwdziałają ślepocie - podkreśla Małgorzata Różańska i dodaje, że związki te łatwiej przyswajalne są w towarzystwie tłuszczu, o czym warto pamiętać przygotowując potrawy.

Podobnie jak inne warzywa zielone magnez szpinak zawiera dużo magnezu - Jego niedobory odpowiadają za to, że gorzej reagujemy w warunkach stresu - dodaje dietetyczka w rozmowie z Anną Popek.

Szpinak nie wymaga termicznego przetwarzania, w sezonie można go do równie dobrze przyrządzić na surowo. - Młode listki szpinaku możemy połączyć z truskawkami, które zawierają dużo witaminy C, która wpłynie na większą przyswajalność żelaza. Możemy dodać do tego oleju lnianego lub oliwy z oliwek oraz ser kozi - zaproponowała.

Kto powinien unikać jedzenia szpinaku? W czym pomaga dorosłym zawarty w szpinaku kwas foliowy? Posłuchaj całej rozmowy, w której nie zabrakło przepisów kulinarnych na potrawy ze szpinakiem.

Zobacz więcej na temat: szpinak
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak