Stanisław Ryłko. Od szewca do milionera

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2017 12:35
Stanisław Ryłko pochodzi z szewskiej rodziny, a szycie butów zaczynał jako nastolatek. Dziś sprzedaje kilkaset tysięcy par rocznie w sieci ponad stu firmowych sklepów.
Audio
  • Stanisław Ryłko o obuwniczej tradycji, która trwa od ponad 100 lat (Po drugiej stronie lustra/Jedynka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Gellinger/Pixabay

Szewską tradycję w rodzinie Ryłków rozpoczął brat pradziadka pana Stanisława w końcu XIX wieku w Kalwarii Zebrzydowskiej. - Dziś w tej okolicy jest sporo zakładów, mój przodek otworzył ten pierwszy. W tamtych czasach jedna para butów powstawała przez dzień lub dwa, dziś są to minuty - mówi Stanisław Ryłko.

Przedsiębiorca podkreśla, że jego przepis na sukces to praca, zaangażowanie i szacunek do klientów. - Pasja nie spada z nieba, tylko wytwarza się stopniowo, kiedy się coś robi. Pracuje się, odnosi się choćby małe sukcesy i satysfakcja wzrasta. A zadowolenie klientów - to dopiero dodaje skrzydeł! - przyznaje.

Gość radiowej Jedynki opowiada też o zaskoczeniu, którym był dla niego pewien ranking firm i wspomina, jak zapalił rodzinę do stworzenia marki obuwniczej zaraz po czerwcowych wyborach 1989 roku. Mówi też o nielegalnej pracy Ryłków w czasach PRL i odpowiada na pytanie, dlaczego Polacy z północy kraju kupują inne buty niż ci z południa.

***

Audycja: "Po drugiej stronie lustra" w cyklu  "Twarzą w twarz"

Prowadzi: Wojciech Urban

Gość: Stanisław Ryłko (prezes zarządu spółki Ryłko)

Data: 9.02.2017

Godzina emisji: 23.09

mg/pg

Czytaj także

Niebanalna historia polskich firm rodzinnych

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2016 16:42
- Nasi bohaterowie są pełni pasji, determinacji, walczący z przepisami i systemem - mówią Anna Zasiadczyk i Artur Krasicki, autorzy książki "Polskie firmy rodzinne".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Siła sióstr. Przepis na sukces w branży mody

Ostatnia aktualizacja: 21.10.2016 11:20
Zaczęło się od jednego modelu bluzy rozdanej znajomym. Zaraz potem posypały się zamówienia z Polski i zagranicy. Tak 10 lat temu zaczęła się przygoda Anity i Kamili Nawarkiewicz z prowadzeniem własnej marki odzieżowej Femi Pleasure.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Rok rządów PiS. Czy wzrasta innowacyjność?

Ostatnia aktualizacja: 17.11.2016 18:20
Jednym ze strategicznych celów sformułowanych przez rząd jest przyspieszenie wzrostu gospodarczego i oparcie go o innowacje, a nie o niskie koszty pracy, na których dziś Polska buduje swoją przewagę nad innymi krajami.
rozwiń zwiń