X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Muzyka Chopina na instrumentach historycznych. Nowa jakość?

Ostatnia aktualizacja: 12.07.2017 18:05
- Polskie Radio ma nagrania przesłuchań konkursowych i koncerty laureatów konkursów chopinowskich, jak również historyczne instrumenty jak Erard z 1948 czy Pleyel z 1949 roku - mówi dyrektor Dwójki, Małgorzata Małaszko.
Audio
  • Dyrektor Programu Drugiego Polskiego Radia Małgorzata Małaszko o Konkursie Chopinowskim na instrumentach historycznych (Ekspres Jedynki)
To był specjalny Konkurs Chopinowski, bo punktacja została ujawniona, bo werdykt nie był kontrowersyjny, bo oddziaływanie w mediach było spektakularne - komentowała w Dwójce Róża Światczyńska. Na zdjęciu Charles Richard-Hamelin, laureat II nagrody na XVII Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina z 2015 r.
To był specjalny Konkurs Chopinowski, bo punktacja została ujawniona, bo werdykt nie był kontrowersyjny, bo oddziaływanie w mediach było spektakularne - komentowała w Dwójce Róża Światczyńska. Na zdjęciu Charles Richard-Hamelin, laureat II nagrody na XVII Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina z 2015 r.Foto: Grzegorz Śledź/PR2

We wrześniu 2018 roku odbędzie się pierwszy Międzynarodowy Konkurs Chopinowski na Instrumentach Historycznych. W wydarzenie będą zaangażowane wszystkie anteny Polskiego Radia i inne instytucje. Ma to związek m.in. z rosnącym zainteresowanie dawnymi instrumentami i historycznymi wykonaniami.

- Odbywający się co pięć lat Konkurs Chopinowski daje szansę na to, by Polska istniała nie tylko w sferze muzyki klasycznej, ponieważ oczy całego świata skupiają się na Warszawie i informacje o wynikach dochodzą nawet tam, gdzie tego typu kwestie nie są pierwszym tematem. Konkurs wrześniowy na instrumentach historycznych jest pewną tajemnicą i niespodzianką - opowiada dyrektor Dwójki.

Jak różni się brzmienie instrumentów historycznych od tych współczesnych? Kto może wziąć udział w tym konkursie? Więcej w nagraniu audcyji.

***

Tytuł audycji: Ekspres Jedynki

Prowadzi: Karolina Rożej

Gość: Małgorzata Małaszko (dyrektor Programu Drugiego Polskiego Radia)

Data emisji: 12.07.2017

Godzina emisji: 15.38

sm/mg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Paweł Kowalski: muzyka Chopina to niemal same hity!

Ostatnia aktualizacja: 23.10.2015 19:54
- W przeciwieństwie do Liszta czy Schumanna około 95 proc. Chopinowskich utworów są w stanie zagwizdać czy zanucić ludzie, którzy nawet nie wiedzą, że to scherzo czy preludium - mówi pianista Paweł Kowalski.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Elżbieta Tarnawska, Chopin i wybór nie własny

Ostatnia aktualizacja: 26.02.2016 13:00
- W szkole muzycznej uważano mnie za dziecko bardzo zdolne, ja nigdy nie miałam poczucia, że jestem nadzwyczajna. Gdy przyszedł moment wyboru drogi, zadecydowali za mnie rodzice - mówi pianistka.
rozwiń zwiń