Projekt "Dziadkowie biznesu". Studenci pomagają seniorom w promocji firm

Ostatnia aktualizacja: 13.06.2021 12:30
Sześcioro studentek i studentów zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim wzięło udział w olimpiadzie Zwolnieni z Teorii i dostało zadanie ze z góry narzuconym tematem: seniorami. Seniorzy, którzy prowadzą biznesy i zakłady rzemieślnicze, rzadko używają internetu w taki sposób jak młodsze pokolenie.
zdj. ilustracyjne
zdj. ilustracyjne Foto: Shutterstock

senior free 1200.jpg
Aktywne życie na emeryturze. "Nie wyobrażam sobie siedzieć i patrzeć na liście"

Grupa studentów postanowiła pomóc tym, których pandemia dotknęła bardziej - seniorom prowadzącym małe przedsiębiorstwa. W mediach społecznościowych publikują zdjęcia takich osób prowadzących swoje firmy i opowiadają ludziom ich historie. 


Posłuchaj
07:53 Jedynka/Czas pogody seniorzy biznes 13.06.mp3 Projekt "Dziadkowie biznesu". Studenci pomagają seniorom w promocji ich firm (Czas pogody/Jedynka)

 

- Nasz projekt polega na darmowej promocji biznesów seniorów - mówi w Programie 1 Polskiego Radia Oliwia Szataniak, studentka z Wydziału Zarządzania UW, jedna z uczestniczek projektu. - Seniorzy nie korzystają z internetu tak często jak my i nie potrafią wypromować swojego biznesu i dlatego chcieliśmy zebrać te wszystkie potrzebujące firmy do jednej bazy i umożliwić innym osobom pomoc - dodaje. 

Firmy zapomniane 

Zegarmistrz, szewc, krawiec - między innymi te zawody powoli odchodzą do lamusa, dlatego małe przedsiębiorstwa prowadzone przez osoby o tym fachu stają się zapomniane. Projekt "Dziadkowie biznesu" ma na celu promować osoby wykluczone i pomijane, które prowadzą swoje biznesy od lat, z wielką pasją i sercem. - Ci seniorzy poświęcili swoim biznesom całe swoje życie, a teraz zostali zapomniani - stwierdza Zofia Mańczuk, studentka Wydziału Zarządzania UW. - W ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii zostaliśmy nakierunkowani na osoby starsze i uznaliśmy, że przyda się taka promocja w internecie - dopowiada uczestniczka projektu. 

"Dziadkowie biznesu" podbijają internet

"Dziadkowie biznesu" swoje konta mają już nie tylko na Facebooku, ale też na Instagramie, Twitterze i TikToku. Z każdą godziną ich popularność rośnie. - Przez pierwsze dwa dni było 20 tys. obserwujących, to daje nam taki napęd - przyznaje Zofia Mańczuk. - Na początku ciężko było namówić ludzi, jak nie mieliśmy określonych zasięgów, teraz są 3 miliony osób na FB. Działamy w całej Polsce i czekamy na biznesy do promowania z terenu całego kraju - informuje. 

Zobacz także: 

***

Tytuł audycji: Czas Pogody 

Prowadzi: Zbigniew Krajewski 

Materiał: Agnieszka Ciecierska 

Data emisji: 13.06.2021 r. 

Godzina emisji: 10.21

ans 

Czytaj także

Druga odsłona akcji "Obiady dla Bohaterów". Kombatantom rozdano 30 tys. ciepłych posiłków

Ostatnia aktualizacja: 06.04.2021 16:00
30 tysięcy ciepłych posiłków dostarczono kombatantom w ramach drugiej odsłony akcji "Obiady dla Bohaterów". Pomoc realizowały Fundacja "Nie zapomnij o nas" i Stowarzyszenie Odra - Niemen, ze wsparciem Polskiej Fundacji Narodowej oraz Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"To ogromny zastrzyk dla emerytów". Prof. Józefina Hrynkiewicz o polityce senioralnej w Polskim Ładzie

Ostatnia aktualizacja: 17.05.2021 12:39
- Program, który przedstawia rząd, jest programem bardzo cennym, bardzo ważnym ze względu na bezpieczeństwo socjalne osób starszych - powiedziała na antenie Programu 1 Polskiego Radia prof. Józefina Hrynkiewicz z Uniwersytetu Warszawskiego, odnosząc się do propozycji Polskiego Ładu przeznaczonych dla seniorów zawartych.
rozwiń zwiń