X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Niewdzięczna rola chórzysty

Kompozytorzy bardzo lubią wykorzystywać w operach chóry i zazwyczaj jakaś rola dla nich się znajdzie. - Chórowi, tak jak w greckiej tragedii, przypada rola komentatora wydarzeń, który stoi z boku i komentuje to, co się dzieje – wyjaśnia profesor Krzysztof Kusiel-Moroz.
Chór Polskiego Radia
Chór Polskiego RadiaFoto: Pawel Mazur/Fundacja Sonoris
O Audycji

Zwraca przy tym uwagę, że takie chóry mają trudne zadanie, bo śpiewają z głowy, a do zadań muzycznych dochodzą jeszcze zadania aktorskie. Zaś chór koncertowy stoi w miejscu, może korzystać z nut, a głosy są pogrupowane.

Jednym z chórów, którym opiekuje się profesor jest chór chłopięcy. - To moje ukochane dziecko - przyznaje. Opowiada, jak wyglądają spektakle z wykorzystaniem chóru chłopięcego.

Co muszą robić chóry operowe na scenie? Iloma chórami opiekuje się profesor? W jakiej operze chór rapował?

Posłuchaj całej audycji, w której zostało odtworzonych kilka chóralnych wykonań.

***

Tytuł audycji: Mój świat dźwięków w cyklu Twarzą w twarz

Prowadzą: Agata Steczkowska i Marcin Kusy

Gość: Krzysztof Kusiel-Moroz (dyrygent)

Data emisji: 20.03.2019

Godzina emisji: 23.05

ag


Playlista
  • The Sixteen (Choir), Sixteen Orchestra, - Zadok the Priest - I Hymn koronacyjny (HWV 258)
  • Price Leontyne, RCA Italiana Opera Orchestra, - Wesele Figara -aria z III aktu
  • CANNICCIARI Messa concertata Concerto Romano Quarta - Messa concertata- Sanctus
  • Lagger Peter - bas, Stader Maria - sopran, Wagner Sieglinde - alt, Haefliger Ernst - tenor, Berliner Philharmoniker, Chór Opery Berlińskiej, - Te Deum (fragment "Te ergo quaesumus")