X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Aco Tomine: wybrałam akordeon, na którym nauczyłam się grać samodzielnie

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2019 11:28
Aco Tomine z akompaniamentem akordeonu śpiewa stare pieśni ludowe. Na antenie "Jedynki" opowiedziała o tym, dlaczego wybrała akordeon i jak nauczyła się na nim grać. Dowiedzieliśmy się także o kulisach współpracy młodej Japonki z polskim muzykiem Pawłem Steczkowskim.
Audio
  • Rozmowa z Aco Tomine i artystami z nią współpracującymi (Muzyczne spotkania/Jedynka)
Aco Tomine (kadr z klipu)
Aco Tomine (kadr z klipu)Foto: printscreen z youtube

Aco Tomine przyznała, że jej przygoda z muzyką rozpoczęła się od szeroko pojętej elektroniki. Artystka na pewnym etapie swojej pasji poczuła, że granie tego rodzaju muzyki jest głównie uzależnione od tego, czy w danym miejscu ma się dostęp do prądu. - Chciałam odnaleźć taki instrument, który nie będzie potrzebował prądu i do którego będę mogła swobodnie śpiewać - powiedziała japońska artystka. Twierdzi, że w ten sposób dotarła do akordeonu, na którym nauczyła grać się samodzielnie. 

Paweł Steczkowski opowiedział, że współpraca z Aco Tomine nawiązała się zupełnie przypadkowo w dniu w jej koncertu, gdy wspólny znajomy obojga muzyków zaproponował im wspólne granie na scenie. - Myślałem, że zagramy razem trzy utwory, a zagraliśmy ponad godzinę koncertu, podczas którego musiałem improwizować - wyznaje muzyk. Był zadowolonym z efektów i udanego występu, podczas którego - jak sam twierdzi - język, w którym się porozumiewali był muzyką. Paweł Steczkowski zaproponował tłumaczowi Aco Tomine - Wojciechowi Jedynakowi, aby artystka przyjechała do Polski w celu nagrania płyty. Zaprosił również do tej współpracy muzyka Marcina Jahra - legendę polskiego jazzu.

Jak wyglądała współpraca artystów? Zapraszamy do wysłuchania całej audycji.

***

Tytuł audycji: "Twarzą w twarz"

Prowadzi: Agata Steczkowska

Goście: Aco Tomine (artystka), Paweł Steczkowski (artysta), Marcin Jahr (artysta), Wojciech Jedynak (tłumacz językowy)

Data emisji: 08.05.2019

Godzina emisji: 23.05

K.A/abi


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Urzekająca barwa dyszkantu

Ostatnia aktualizacja: 21.02.2019 12:01
Agata Steczkowska znana jest między innymi z muzycznej pracy z dziećmi. Prowadziła chóry dziewczęce i chłopięce. Praca z chłopcami jest dla niej wyjątkowym wyzwaniem.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Niewdzięczna rola chórzysty

Ostatnia aktualizacja: 22.03.2019 07:17
Kompozytorzy bardzo lubią wykorzystywać w operach chóry i zazwyczaj jakaś rola dla nich się znajdzie. - Chórowi, tak jak w greckiej tragedii, przypada rola komentatora wydarzeń, który stoi z boku i komentuje to, co się dzieje – wyjaśnia profesor Krzysztof Kusiel-Moroz.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zespół Gawęda. Dzieci, które tworzyły kulturę po II wojnie światowej

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2019 13:47
Zespół niedawno skończył rok jubileuszowy i z tej okazji byli uczestnicy spotkali się, aby wspominać wspólne lata działalności, oraz oddać się tańcom i zabawie. Inicjatywa odmieniła losy dzieci żyjących w powojennych trudnych czasach
rozwiń zwiń