X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Co zrobić, kiedy chcemy zmienić bank?

Ostatnia aktualizacja: 31.03.2011 16:58
Jak przenieść rachunek z jednego banku do drugiego? Jeśli będziemy częściej zmieniać rachunki, większa będzie konkurencja i niższe będą ceny usług bankowych.
Audio


 Sylwia Zadrożna: - Czy to jest w ogóle łatwy zabieg?

Paweł Majtkowski z Expandera: - Jest coraz łatwiej. Polacy mimo wszystko bardzo rzadko zmieniają rachunki, a warto to zrobić, żeby mniej płacić opłat. Jeśli będziemy częściej zmieniać rachunki, tym większa będzie konkurencja i niższe będą ceny usług bankowych.

Przemysław Barbrich ze Związku Banków Polskich: - Rekomendacja ZBP z 2009 roku miała ułatwić zmianę banku. W rekomendacji jest informacja o tym, że banki będą załatwiać za nas wszelkie formalności, przede wszystkim poinformują pracodawcę czy urząd skarbowy o naszym numerze nowego konta. Już około 1000 klientów miesięcznie korzysta z tej usługi. Musimy pamiętać o tym, że zamykając stare konto musimy uporządkować sprawy w starym banku, tzn. spłacić kredyt odnawialny albo mieć informację z nowego banku, że o podobnej wartości kredyt zostanie nam przyznany. Ważne jest to, żeby podpis, który składamy na dokumentach, był identyczny ze składanym w banku, z którego usług rezygnujemy.

Paweł Majtkowski: - W starym banku musimy pozałatwiać wszystkie sprawy, ale to nie jest gwarancją, że łatwo nam się uda przenieść rachunek.

Sylwia Zadrożna: - Cała procedura powinna trwać 7 dni roboczych. Utrudnieniem może być to, że klienci mają zlecenia stałe i wydaje im się, że trudno będzie takie zlecenia przenieść albo, że nie będą mieć dostępu do swoich pieniędzy.

Paweł Majtkowski: - Najpierw powinniśmy poszukać banku, w którym chcemy otworzyć konto, najlepiej w którym wszystko mamy za darmo. Możemy spróbować automatycznie zamknąć rachunek w starym banku. Możemy tez otworzyć nowy rachunek i cały czas posiadać ten stary. Dopiero kiedy wszystko przeniesiemy na nowe konto, zamykamy stare. Powinniśmy co 3-4 lata sprawdzać jaka jest sytuacja na rynku i zmienić konto; nawet jak wybierzemy najlepszą ofertę, to nie będzie ona najlepsza w nieskończoność. Dlatego, najlepiej zmieniać.

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak