X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Muzyczne epitafium dla samego siebie

Ostatnia aktualizacja: 16.11.2012 16:57
W Płytowym Trybunale Dwójki tym razem słuchaliśmy Koncertu skrzypcowego Albana Berga.
Jacek Hawryluk
Jacek HawrylukFoto: Grzegorz Śledź/PR2

Koncert skrzypcowy "Pamięci Anioła" z 1935 roku to ostatnie dzieło Albana Berga - poświęcone jest pamięci Manon Gropius, młodo zmarłej córce Waltera Gropiusa i Almy Mahler. Śmierć tej młodej osoby popchnęła kompozytora do rozpoczęcia pracy nad koncertem. Berg porzucił wówczas operę "Lulu", do której już nie zdążył przed śmiercią powrócić. W pewnym sensie, tak jak Mozartowskie "Requiem", jest to epitafium kompozytora dla samego siebie.
Alban Berg połączył mistrzowskie zasady dodekafonii i muzyki tonalnej. Szereg dwunastu dźwięków został tak dobrany, że tworzy cztery akordy - dwa durowe i dwa molowe - oraz fragment chorału "Es ist genug", który w harmonizacji J.S.Bacha pojawia się w ostatniej części koncertu.

fot.Grzegorz
Kacper Miklaszewski i Dorota Kozińska. Fot. Grzegorz Śledź/PR2

Wraz z naszymi jurorami mogli Państwo słuchać i wybierać ulubione nagranie utworu. To kolejna już okazja, by posłuchać jak pracują sędziowie Płytowego Trybunału Dwójki: Dorota Kozińska, Kacper Miklaszewski i Wojciech Michniewski.
Audycję prowadzi Jacek Hawryluk.

Zwycięzca:
Anne-Sophie Mutter, Chicago Symphony Orchestra, dyr. James Levine (Deutsche Grammophon 1992)
Pozostałe wykonania:
Louis Krasner, BBC Symphony Orchestra, dyr. Anton Webern (Concert Hall, Broadcasting House, Londyn 1.05.1936; CD Testament 1991/2009)
Joseph Szigeti, NBC Symphony Orchestra, dyr. Dimitri Mitropoulos (nagranie radiowe: 1945, CD Music & Arts 2008)
Itzhak Perlman, Boston Symphony Orchestra, dyr. Seiji Ozawa (Deutsche Grammophon 1980)
Isabelle Faust, Orchestra Mozart, dyr. Claudio Abbado (Harmonia Mundi 2012)
Renaud Capucon, Wiener Philharmoniker, dyr. Daniel Harding (Virgin 2012)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak