Telefoniczna Informacja Pacjenta od teraz czynna całą dobę

Ostatnia aktualizacja: 18.09.2019 13:00
Konsultanci przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, informują o najkrótszych terminach leczenia oraz podpowiadają, gdzie znaleźć pomoc medyczną w nagłej potrzebie, a także w nocy i w dni wolne od pracy.
Audio
  • Telefoniczna Informacja Pacjenta czynna całą dobę (Sygnały dnia/Jedynka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock

Infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta oferuje również video czat i rozmowy w języku migowym. W całej Polsce połączenie z infolinią o numerze 800 190 590 jest bezpłatne.

Telefoniczna Infolinia Pacjenta funkcjonuje od 13 listopada 2018 roku. Do tej pory była czynna w godzinach 8.00-16.00, ale zdaniem Adama Niedzielskiego - pełniącego obowiązki prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia, z punktu widzenia pacjentów było to niewystarczające. - Teraz całodobowo można się dowiedzieć gdzie poszukiwać nocnej pomocy lekarskiej. Jest to zagadnienie ważne i użyteczne. Jeżeli ktoś się w nocy źle poczuje może wykręcić numer - mówi.

Zapraszamy do wysłuchania dołączonego nagrania. 

*** 

Tytuł audycji: Sygnały dnia

Prowadzi: Grzegorz JankowskiDaniel Wydrych

Materiał: Maja Mazurek 

Data emisji: 18.09.2019

Godzina emisji: 6.23

kh

Zobacz więcej na temat: zdrowie infolinia
Czytaj także

Infolinia ws. dostępności leków już działa. W pierwszej godzinie około tysiąca telefonów

Ostatnia aktualizacja: 15.07.2019 14:52
- Uruchomiliśmy infolinię, w pierwszej godzinie zostało wykonanych około tysiąca telefonów. Zwiększyliśmy obsadę infolinii tak, że na bieżąco telefony są odbierane - zapewnił minister zdrowia Łukasz Szumowski. Polityk poinformował, że leki, których brakowało, są już dostępne. 
rozwiń zwiń