X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"W szkole nie powinno uczyć się historii"

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2015 16:10
- Żeby szkoła znów uczyła historii, trzeba wyjąć z niej ten przedmiot i wprowadzić zajęcia na temat pamięci - przekonywał w Dwójce Marcin Napiórkowski z Instytutu Kultury Polskiej UW.
Audio
  • Kto i jak pisze naszą historię? (Notatnik Dwójki)
Szkoła w dalszym ciągu jest podstawowym źródłem wiedzy o historii, ale jej pozycja słabnie na rzecz mediów i polityków
Szkoła w dalszym ciągu jest podstawowym źródłem wiedzy o historii, ale jej pozycja słabnie na rzecz mediów i politykówFoto: Glowimages/EastNews

Gość "Notatnika Dwójki" zwracał uwagę, że historyczne fakty mają poważną konkurencję w postaci pamięci zbiorowej. - Jej badacze sprawdzają, w jaki sposób grupy lokalne odnoszą się do przeszłości, w jaki sposób tworzą opowieści mityczne, legendy miejskie i alternatywne wersje historii - wyjaśniał. Paradoksalnie zdaniem Marcina Napiórkowskiego polscy uczniowie więcej pożytku wynieśliby z lekcji na temat teorii spiskowych niż historii przyłączenia Rusi Halickiej przez Kazimierza Wielkiego.

***

Tytuł audycji: Notatnik Dwójki 

Prowadzi: Katarzyna Hagmajer-Kwiatek

Goście: Anna Ziarkowska, kierownik działu edukacji Domu Spotkań z Historią i kuratorka Warszawskiego Ogrodu Sprawiedliwych, dr hab. Marcin Napiórkowski z Instytutu Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego oraz Adam Rębacz - nauczyciel historii w warszawskim Liceum Ogólnokształcącym im. Hoffmanowej, członekzarządu Stowarzyszenia "Otwarte"

Data emisji: 8.09.2015

Godzina emisji: 13.00

bch/mm

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Przeżyliśmy, by mówić i pamiętać"

Ostatnia aktualizacja: 05.08.2015 20:00
- Ja jestem tylko żołnierzem, któremu Pan Bóg pozwolił przeżyć. Każdy żołnierz, który przeżył, ma obowiązek pamiętać o tych, którzy polegli. Przeżyliśmy po to, żeby o nich mówić - stwierdza Wanda Traczyk-Stawska, uczestniczka powstania warszawskiego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dziejsi 20-latkowie. Czy walczyliby w powstaniu?

Ostatnia aktualizacja: 11.08.2015 16:50
Harcerze z ZHR nakręcili film, w którym powstańcy mówili, co chcieliby zrobić, gdyby dzisiaj mieli po 20 lat. Czy młodzi ludzie sami poszliby w ślady powstańców?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Głosy Solidarności. 35. rocznica Porozumień Sierpniowych w Dwójce

Ostatnia aktualizacja: 04.09.2015 12:00
Zakończył się na specjalny cykl audycji, w których wydarzenia Sierpnia '80 wspominać będą ich świadkowie i uczestnicy.
rozwiń zwiń