X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Rembrandt Niemcem? Tak twierdzili naziści

Ostatnia aktualizacja: 14.09.2015 15:00
- Próbowali dowieść, że był czystej krwi Aryjczykiem z południa Niemiec - opowiadał w Dwójce Anders Rydell, autor książki "Bezcenne. Naziści opętani sztuką".
Audio
  • Anders Rydell i prof. Maria Poprzęcka o stosunku nazistów do sztuki (Notatnik Dwójki)
Niemieccy żołnierze z dywizji Hermann Gring z obrazami wziętymi z Muzeum Narodowego w Neapolu, 1943 r.
Niemieccy żołnierze z dywizji "Hermann Göring" z obrazami wziętymi z Muzeum Narodowego w Neapolu, 1943 r.Foto: Bundesarchiv/Meister/CC-BY-SA 3.0/Wikimedia Commons

Rembrandt Harmenszoon van Rijn uchodził za ulubionego malarza hitlerowskich przywódców. Obrazy holenderskiego mistrza zajmowały najwyższe miejsce w hierarchi zrabowanych przez nich dzieł. Jedyny problem w gloryfikowaniu malarza stanowiła jego przyjaźń z amsterdamskimi Żydami. - Joseph Goebbels (minister propagandy w rządzie Hitlera) w filmie nakręconym na jego zlecenie starał się pokazać, że to Żydzi bezpośrednio przyczynili się do upadku i śmierci Rembrandta - wyjaśniał Anders Rydell.

Rozmówca Kamila Radomskiego opowiadał o wielkim planie Hitlera zbudowania muzeum, w którym znalazłyby się najważniejsze dzieła sztuki europejskiej spośród setek tysięcy prac zawłaszczonych przez Niemców. Z kolei historyk sztuki Maria Poprzęca przybliżyła specyficzne szczegóły nazistowskiej polityki artystycznej.

***
Tytuł audycji: Notatnik Dwójki 

Prowadzi: Kamil Radomski

Goście: Anders Rydell (szwedzki dziennikarz i pisarz); prof. Maria Poprzęcka (historyk sztuki)

Data emisji: 14.09.2015

Godzina emisji: 13.00

bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Monet z Poznania, czyli kradzież z miłości do sztuki

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2014 15:30
– Złodziej przez dziesięć lat trzymał "Plażę w Pourville" Moneta w domu za szafą, co pewien czas kontemplując dzieło. Mówił, że jest wielbicielem francuskiego impresjonizmu – mówił w Dwójce Piotr Michałowski z poznańskiego Muzeum Narodowego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Już Kiszczak i Jaruzelski szukali "złota Wrocławia"

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2015 21:00
- W latach 80. służby specjalne wytypowały 11 miejsc, które miały ukrywać skarby Dolnego Śląska. Penetrowano je przez dwa lata z użyciem wojska, ciężkiego sprzętu i środków wybuchowych - opowiadał dr Robert Kudelski.
rozwiń zwiń