Pieśni i tańce, trans i upojenie

Ostatnia aktualizacja: 17.11.2012 14:40
Posłuchaj kolejnej odsłony Mazovia Goes Baroque w Dwójce! Transmisja ze Studia Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego już w niedzielny wieczór.
United Continuo Ensemble
United Continuo EnsembleFoto: mat. prasowe

United Continuo Ensemble wystąpi wraz z tenorem Janem Kobowem – w programie koncertu pieśni lutniowe z Niemiec, Włoch i Anglii, tańce z XVI- i XVII-wiecznych Włoch i Hiszpanii, folie i tarantele z XVI i XVII wiecznej Hiszpanii i Włoch.
United Continuo Ensemble został założony w 1995 roku przez gambistę Jörga Medera jako formacja złożona z muzyków specjalizujących się w grze na instrumentach przeznaczonych do realizacji basso continuo. Na repertuar zespołu składają się programy z muzyką XVI, XVII i XVIII wieku, przedstawienia muzyczno-sceniczne, taneczne i produkcje operowe. W swojej działalności UCE, pracując ze śpiewakami, tancerzami, aktorami, a także innymi instrumentalistami, zyskał szczególną renomę: "to prawdziwi fachowcy od gry na instrumentach continuo (...) zapewniają silną podstawę w niemal każdym gatunku muzyki barokowej, olśniewając swoim brzmieniem i zgraniem: usłużne duchy continuo, które, gdy raz się pojawią, nie chcą już odejść”. (Concerto, "Magazin für Alte Musik”)
Zespół zadebiutował na Międzynarodowych Dniach Muzyki we Freden i od tego czasu gościł na najważniejszych festiwalach w Niemczech, Francji, Grecji, Litwie, Polsce, Meksyku i Stanach Zjednoczonych. W wielu projektach United Continuo Ensemble współpracuje z innymi zespołami i artystami: Pegasus Theater, Freien Tanztheater Frankfurt, Cracovia Danza i Amarcord z Lipska.  
Inną ważną częścią działalności United Continuo Ensemble jest łączenie historycznie poinformowanych interpretacji z nowoczesnymi, eksperymentalnymi formami muzycznymi we współpracy z muzykami jazzowymi, flamenco czy zespołami tańca współczesnego. 
United Continuo Ensemble:
Jörg Meder violone
Axel Wolf lutnia, chitarrone
Thor-Harald Johnsen gitara barokowa, lutnia
Johanna Seitz harfa
Zita Mikijanska klawesyn
Urodzony w Berlinie Jan Kobow studiował grę na organach (w paryskiej Schola Cantorum), muzykę kościelną (w Hanowerze), a następnie śpiew (u Sabine Kirchner w Musikhochschule w Hamburgu). W 1988 roku zdobył 1.Nagrodę na 11. Międzynarodowym Konkursie Bachowskim w Lipsku. Koncertował z tak znanymi drygentami, jak John Eliot Gardiner, Howard Arman, Marcus Creed, Paul Goodwin, Robin Gritton, Nikolaus Harnoncourt, Thomas Hengelbrock, Philippe Herreweghe, René Jacobs, Sigiswald Kuijken, Gustav Leonhardt, Hermann Max, Philippe Pierlot. Zobacz więcej
Program
Pieśni lutniowe z Niemiec, Włoch i Anglii oraz tańce z XVI- i XVII-wiecznych Włoch i Hiszpanii
Lieder zur Laute (Pieśni z towarzyszeniem lutni)
Johann Valentin Rathgeber (1682 – 1750)
Aufforderung zur Freude
Andreas Hammerschmidt (1611/12 – 1675)
Die Kunst des Küssens
Johann Sebastian Bach (1685 – 1750)
Fantasia z Partity na lutnię solo c-moll BWV 997
Johann Caspar Seyfert (1697 – 1767)
Amor vincit omnia
Henry Purcell (1659 – 1695)
Oh Solitude
Chaccona z opery „King Arthur“ na lutnię solo
If Musick bet he Food of Love
Tarquinio Merula (1594-5 – 1665)
Folle e ben
Odi Euterpe
Alessandro Piccinini (1566 – ok. 1638)
Toccata VI
Luzzasco Luzzaschi (1545 – 1607)
O Primavera
Matthias Weckmann (1616 – 1674)
Der Reinweissen Hertzogin hochklahre Leibesfarbe
Johann Krieger (1652 – 1725)
Ihr Freunde fragt Ihr noch
Abendandacht
 
Przerwa (z artystami rozmawia Klaudia Baranowska)
 
A la vida bona
Trance, Weltflucht und Rausch mit Chiaccone, Follias, Passacalles und Tarantellas des 16. und 17. Jahrhundert aus Spanien und Italien (Ucieczka od rzeczywistości, trans i upojenie. Chaconny, folie i tarantele z XVI i XVII wiecznej Hiszpanii i Włoch)
 
Giovanni Battista Vitali (1632 – 1692)
Toccata
Chiaccona
(Partite sopra diverse Sonate per il Violone, Modena 1692)
Gaspar Sanz (1640 – 1710)
Pavanas por la D
(Instrucción de música sobre la guitarra española, Saragossa 1674)
Alessandro Piccinini (1566 – 1638)
Toccata
Chiaccona „Mariona alla vera Spagnola“
(Intavolatura di Liuto et di Chitarrone, Bolonia 1623)
Bernardo Storace (1637 – 1707)
Ciaconna
(Selva di varie compositioni d’intavolatura per cimbalo ed organo, Wenecja 1664)
Giovanni Battista Vitali
Passa Galli per la lettera E
Bergamesca per la lettera B

(Partite sopra diverse Sonate per il Violone, Modena 1692)
Domenico Pellegrini (I poł. XVII w. – po 1662)
Courante per la X
(Armoniosi concerti sopra la chitarre spagnola, Bolonia 1650)
Alessandro Piccinini
Chiaccona in partite Variate
(Intavolatura di Liuto et di Chitarrone, Bolonia 1623

18 listopada (niedziela), godz. 18.00

 
 

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Wiadomości o śmierci muzyki dawnej są mocno przesadzone

Ostatnia aktualizacja: 08.05.2012 09:01
...czego najlepszym dowodem festiwal Mazovia Goes Baroque. Już dziś w Dwójce transmisja kolejnych festiwalowych wydarzeń.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Rewelacje muzyki dawnej

Ostatnia aktualizacja: 31.10.2012 22:06
2 listopada rozpoczyna się – koncertem w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego – kolejna edycja projektu Mazovia Goes Baroque. Transmisja w Dwójce!
rozwiń zwiń