X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Japoński geniusz płakał w kinie. Odkrył go Strawiński

Ostatnia aktualizacja: 11.03.2013 14:00
- Zanim Toru Takemitsu zrobił międzynarodową karierę, był całkowicie niezrozumiany i ostro krytykowany we własnej ojczyźnie - mówi dyrygent Junichi Hirokami o pionierze i mistrzu nowoczesnej muzyki japońskiej.
Audio
  • Junichi Hirokami: Takemitsu płakał w kinie. Odkrył go Strawiński
  • Radek Baborak w rozmowie z Barbarą Schabowską
dyrygent Junichi Hirokami oraz waltornista Radek Baborak
dyrygent Junichi Hirokami oraz waltornista Radek BaborakFoto: materiały prmocyjne

Okazją do rozmowy o Toru Takemitsu stał się koncert Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, właśnie pod batutą znakomitego japońskiego dyrygenta, zwycięzcy Międzynarodowego Konkursu im. Kiryła Kondraszyna w Amsterdamie.

W programie znalazły się "Three Film Scores", czyli suita trzech różnych kompozycji Takemitsu do filmów japońskich reżyserów. Zabiegi kompozytorskie wykorzystane w utworze, pełnym wyrafinowanych brzmień łączących elementy muzyki orientalnej z twórczością europejską a nawet jazzem, są charakterystyczne dla unikalnego stylu zmarłego w 1996 roku mistrza muzyki japońskiej. Takemitsu napisał utwory do ponad stu filmów. Ale, jak się okazuje, jego związki z kinem były o wiele głębsze.

- W młodości Takemitsu był bardzo ostro krytykowany w Japonii. Lubił wtedy chodzić do kina na nocne seanse i dawać upust emocjom poprzez płacz. To dawało mu ukojenie i siłę, by komponować dalej - wyjaśni Barbarze Schabowskiej Junichi Hirokami. - Ta sytuacja zmieniła się dopiero, gdy japońskiego kompozytora odkrył Igor Strawiński i pomógł mu zrobić światową karierę.

A jak Takemintsu pomógł Hirokamiemu? Odpowiedź w nagraniu wywiadu. Podczas piątkowego występu NOSPR zabrzmiały również "Szecherezada" Mikołaja Rimskiego-Korsakowa oraz Koncert na róg i orkiestrę Reinholda Gliera. Solistą w ostatnim utworze był Czech Radek Baborak. Zachęcamy do wysłuchania rozmowy Barbary Schabowskiej z waltornistą.

Zobacz więcej na temat: Igor Strawiński Japonia
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak