X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Darmstadt. Z historii muzycznej awangardy

Ostatnia aktualizacja: 19.11.2015 20:00
Spotkanie z drem Danielem Cichym, z którym porozmawiamy o jednym z najważniejszych centrów współczesnej myśli muzycznej.
Darmstadt było kuźnią awangardy - to stamtąd rozchodziły się po świecie idee totalnego serializmu czy aleatoryzmu, tam też prezentowano pierwsze kompozycje elektroniczne i dyskutowano o nich
Darmstadt było kuźnią awangardy - to stamtąd rozchodziły się po świecie idee totalnego serializmu czy aleatoryzmu, tam też prezentowano pierwsze kompozycje elektroniczne i dyskutowano o nichFoto: Pixabay/Osckar

Darmstadt: wielowiekowe centrum muzyczne Hesji. To tam po II wojnie światowej zorganizowano Międzynarodowe Wakacyjne Kursy Nowej Muzyki. W latach 50. i 60. Darmstadt było kuźnią awangardy - to stamtąd rozchodziły się po świecie idee totalnego serializmu czy aleatoryzmu, tam też prezentowano pierwsze kompozycje elektroniczne i dyskutowano o nich. Pierre Boulez, Bruno Maderna, Luigi Nono, Karlheinz Stockhausen - to twórcy, którzy mieli swego czasu tworzyć wręcz "szkołę darmsztadzką". Później poszli swoimi drogami, jednak Darmstadt pozostało legendą.
O pierwszych powojennych latach, pierwszych ideach i sporach, a także o tym, co z legendy darmsztadzkich kursów pozostało do dziś, porozmawiam z muzykologiem, drem Danielem Cichym, który badał historię, rolę i znaczenie tej instytucji.

Na "Barierę dźwięku" w piątek (20.11) w godz. 22.00-23.00 zaprasza Adam Suprynowicz.

mm

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Schönberg nigdy nie skodyfikował dodekafonii

Ostatnia aktualizacja: 27.10.2014 16:00
Mity i stereotypy dotyczące muzyki dodekafonicznej podważała w Dwójce doktor Iwona Lindstedt, muzykolog z Uniwersytetu Warszawskiego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wyśpiewać tragizm śmierci z rąk nazistów. Analizujemy dzieło Luigiego Nono

Ostatnia aktualizacja: 07.11.2014 23:00
- "Il canto sospeso" to kantata powstała do tekstów członków ruchu oporu skazanych na zagładę - mówił w Dwójce muzykolog Krzysztof Kwiatkowski.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Symfonia syren fabrycznych", czyli muzyka radziecka

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2014 21:00
Po rewolucji 1917 r. silne rosyjskie ruchy awangardowe włączyły się w propagandę nowego ustroju. Wkrótce jednak ustrój odwrócił się od nich. Jak do tego doszło?
rozwiń zwiń