Co różni Europejskie Nagrody Filmowe i Oscary?

Ostatnia aktualizacja: 18.12.2018 13:46
Gościem "Poranka Dwójki" będzie Ewa Puszczyńska - producentka filmu "Zimna wojna", który zdobył pięć statuek podczas gali EFA w Sewilli.
Paweł Pawlikowski ze statuetkami Europejskich Nagród Filmowych
Paweł Pawlikowski ze statuetkami Europejskich Nagród FilmowychFoto: PAP/Sebastian Gabsch/Geisler-Fotopre

W audycji porozmawiamy o tym, jakie są mechanizmy promocji kina w Europie, a jakie w Stanach Zjednoczonych. Naszego gościa zapytamy o znaczenie Europejskich Nagród Filmowych dla rozwoju europejskiej kinematografii. Na spotkanie z Ewą Puszczyńską zapraszamy o godz. 9.30.

Poza tym w audycji zastanowimy się, jakie znaczenie dla widza mają zwiastuny filmowe, ile jest gotów wydać na bilety, kim jest widz kinowy, czyimi poradami się kieruje przy wyborze konkretnych tytułów - odpowiedzi na te pytania znajdziemy w raporcie o badaniu widza kinowego. O szczegóły tego badania zapytamy Krzysztofa Michałowskiego - dyrektora zarządzającego i wydawcę Filmwebu.

W "Poranku Dwójki" przedstawimy też relację z uroczystości wręczenia Nagrody Literackiej Skrzydła Dedala. Otrzymał ją Wojciech Tomczyk za "odwagę zmierzenia się z dramatycznymi tematami historii współczesnej, przedstawionymi w oryginalnej formie, z niezwykłym kunsztem artystycznym i nawiązującymi do najwybitniejszych osiągnięć polskiej oraz europejskiej tradycji literackiej". Poznamy także laureatów nagród Stowarzyszenia Filmowców Polskich. 

Ponadto porozmawiamy z p.o. dyrektora artystycznego Teatru Polskiego we Wrocławiu - Krzysztofem Kopką.

Nie zabraknie również "Płyty tygodnia" i - w świątecznej odsłonie! - konkursu "Dwójka na piątkę"

***

Na "Poranek Dwójki" w środę (19.12) w godz. 7.00-10.00 zaprasza Paweł Siwek.

bch/pg

Zobacz więcej na temat: Paweł Pawlikowski kino
Czytaj także

Tomasz Kot: poznałem zachodni styl pracy nad filmem

Ostatnia aktualizacja: 18.06.2018 18:10
Ogromna liczba powtórzeń scen i wiele dni zdjęciowych - to styl pracy reżysera "Zimnej  wojny" Pawła Pawlikowskiego. - Miałem dwa pytania: jak to jest z taką ilością dubli i jak to jest, kiedy jest odpowiedni czas i budżet. To były stricte zachodnie warunki pracy - tak Tomasz Kot mówił o pracy nad nagrodzonym w Cannes filmem.
rozwiń zwiń