Wielkie wydawnictwa w czasach niełatwych

Ostatnia aktualizacja: 25.01.2018 18:53
- Mimo że prawa rynku w Polsce działają, czasem w sposób bezwzględny, zysk nie jest u nas podstawowym kryterium efektywności czy sukcesu – mówił Marian Sewerski o kierowanej przez siebie Spółdzielni Wydawniczej "Czytelnik".
Audio
  • Wielkie wydawnictwa w czasach niełatwych (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
zdj. ilustracyjne
zdj. ilustracyjne Foto: Shutterstock/SHINJONGHO

PIW1200.jpg
Państwowy Instytut Wydawniczy. Oficyna-legenda

W audycji poświęconej sytuacji słynnych wydawnictw: Iskier i Czytelnika zastanawialiśmy się, jak obecnie osiągnąć sukces na rynku wydawniczym. Prezes Czytelnika, Marian Sewerski, mówił m.in. o ważnych w świecie literatury nazwiskach, które pojawiły się w dzięki jego wydawnictwu na polskich półkach. Z kolei Wiesław Uchański, prezes Wydawnictwa Iskry, tłumaczył m.in. dlaczego kierowane przez niego wydawnictwo przeniosło w ostatnich latach punkt ciężkości z literatury pięknej na literaturę faktu.

Jak - w sytuacji, gdy "wysoka jakość jest dziś coraz trudniej osiągalna", a "rynek nie docenia jakości" - wydawnictwa radzą sobie z utrzymaniem należytego poziomu edytorskiego? Czy oferta dużych wydawnictw wciąż kształtuje gust Polaków? I w jakich nakładach wydawane są obecnie książki?

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą

Prowadzi: Michał Nowak

Goście: Marian Sewerski (prezes Zarządu Spółdzielni Wydawniczej "Czytelnik"), Wiesław Uchański (prezes Wydawnictwa "Iskry"), Łukasz Gołębiewski (analityk rynku księgarskiego, założyciel "Biblioteki Analiz")

Data emisji: 25.01.2018

Godzina emisji: 18.00

jp/mz


Czytaj także

Wielkie odkurzanie pereł literatury w PIW-ie

Ostatnia aktualizacja: 06.11.2017 11:00
- Jest wciąż w Polsce mnóstwo prawdziwej inteligencji, która zawsze chętnie sięgnie po wartościową książkę niezależnie od tego, czy ona jest z XVIII wieku, czy sprzed Chrystusa - mówił w Dwójce Łukasz Michalski z Państwowego Instytutu Wydawniczego.
rozwiń zwiń